У Азарова вирішили, що українські автомобілісти заслуговують на кращі стандарти пального

1 Серпня 2013, 15:34

"Так, прийнято рішення … згідно з національним планом дій переходу на Євро-3, Євро-4, Євро-5", – сказав міністр.

Відповідаючи на питання, чи не вплине таке рішення уряду на національних виробників, зокрема, на роботу Шебелинського газопереробного заводу, міністр сказав:" Він, по-перше, не зупинятиметься, а по-друге – ми докладаємо зусиль, щоб налагодити там випуск Євро-3 і Євро-4 ".

Як відомо, 1 липня закінчився термін дії національних стандартів щодо дизельного палива та бензину, які визначали технічні умови для автомобільних бензинів і дизельного пального, що відповідали нормам Євро -2 і Євро-3.

Україна неодноразово відкладала повний перехід на стандарти якості палива Євро-4 і Євро-5. Зокрема, дію старих стандартів, що відповідали вимогам Євро-2 і Євро-3, було продовжено в липні 2011 року, в січні 2012 року, в липні 2012 року.

Раніше Міністерство енергетики та вугільної промисловості  виступило з пропозицією продовжити дію стандартів якості нафтопродуктів, що відповідають вимогам Євро-3, тільки в частині дизельного пального. Необхідність продовження старого стандарту на дизельне паливо  Міненерговугілля мотивує тим, що близько 10-20% українського споживання дизпалива забезпечується за рахунок поставок через трубопровідну систему російського "Транснафтопродукт", яка заповнена паливом стандарту Євро-3. "Постачанням зазначеного палива задовольняються потреби сільгоспвиробників, а також" Укрзалізниці ", – йдеться в листі.

У відомстві підкреслюють, що дія старих стандартів якості нафтопродуктів вже неодноразово продовжувалося, але істотний прогрес у модернізації Шебелинського ГПЗ, Надвірнянського та Дрогобицького НПЗ не був досягнутий. "Необхідно провести аналіз стану реалізації інвестпроектів реконструкції та модернізації виробничих потужностей на вітчизняних НПЗ", – резюмують в Міненерговугілля.

Шебелинський ГПЗ, що належить державному ПАТ "Укргазвидобування", після закінчення дії стандартів Євро-2 і Євро-3 знизив переробку сировини до мінімального рівня. На даний момент ГПЗ продовжує випускати тільки мазут, бітум, уайт-спірит, поліпропілен та скраплений газ.

В Україні паливо стандартів вище Євро-3 здатні виробляти тільки три українських підприємства – Кременчуцький, Лисичанський та Одеський НПЗ.

10 червня Міністерство енергетики та вугільної промисловості запропонувало уряду затвердити технічний регламент «Про вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного пального», який закріплює ряд істотних поступок щодо якості для продавців пального. Зокрема, документ дозволяє до кінця 2015 року продавати пальне, відповідне стандарту Євро-3 і до 31 грудня 2017 – пальне марки Євро-4. Документ не регламентує термін введення в Україні стандарту Євро-5. А для держрезерву можна буде закуповувати пальне гірше, ніж Євро-3

У Європі від Євро-3 відмовилися ще в середині нульових.

Євро – екологічні стандарти, що регулюють вміст шкідливих речовин у вихлопних газах у автомобілів. Стандарти були введені Європейською економічною комісією ООН і мають на меті поліпшити екологічну ситуацію. Євростандарти обмежують допустимий викид в атмосферу вуглекислоти, оксиду азоту, вуглеводнів, оксиду вуглецю і хімічних речовин.