У пояснювальній записці наголошується, що президент доручив уряду узгодити норми закону про утилізаційний збір з правилами СОТ, а також з вимогами міжнародних організацій і профільних асоціацій, які називали існуючу редакцію закону, що передбачає використання коефіцієнтів при розрахунку ставки збору (залежно від об'єму двигуна), дискримінаційної і такою, що не відповідає вимогам ринку.
Крім того, Мінекології запропонувало виключити обов'язкову норму про сертифікацію пунктів прийому утилізованих автомобілів за стандартами Міжнародної організації зі стандартизації (ISO) серії 1400 або за аналогічними національними стандартами. На думку фахівців Мінекології, внесення запропонованих змін до законодавства, що регулює питання стягнення утилізаційного збору, а також функціонування системи збору і утилізації транспортних засобів, забезпечить вирішення виникаючих фінансових питань.
Також запропоновані зміни узгоджуватимуть з низкою зацікавлених міністерств і відомств, а також обговорення за участю громадськості.
Як раніше повідомлялося, цим же законопроектом Міністерство екології та природних ресурсів пропонує зробити утилізаційний збір однаковим для всіх транспортних засобів.
Нагадаємо, закон "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів", прийнятий 4 липня Верховною Радою і підписаний президентом Віктором Януковичем 31 липня, набув чинності 8 серпня.
Закон про внесення змін до Податкового кодексу про сплату екологічного податку набирає чинності 1 вересня 2013 року.
Законом передбачено, що сума податку з кожного транспортного засобу сплачується з урахуванням базової ставки і коригувальних коефіцієнтів, які прив'язані до об’єму двигуна і залежить від того, новий автомобіль чи старий.
Прийняті закони передбачають, що вітчизняні автовиробники звільняються від сплати збору під гарантії створення утилізаційних потужностей.
Разом з тим вітчизняні автовиробники заявляли, що можуть не встигнути на 1 вересня виконати вимоги закону про утилізаційний збір, і тоді збір пошириться і на них. До речі, саме українські автовиробники наполягали на введенні з 1 вересня утилізаційного збору.
У свою чергу, в Європейському Союзі заявляють про серйозний вплив на двосторонні економічні відносини з Україною вступу в силу закону про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.