За даними медіаагентства Zenith Optimedia, станом на 23 вересня партії сумарно закупили 37 тис. рекламних телевізійних рейтингів (одиниця продажу реклами на ТВ), більше 100 тис. зовнішніх площ і близько 120 млн квадратних міліметрів рекламної площі в пресі, пише газета "Коммерсант-Украина".
Досі найдорожчими вважалися парламентські вибори 2007 року. Тоді, згідно з офіційними даними ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581,4 млн грн, а, за оцінками експертів, їх загальні витрати на рекламу перевищили 800 млн грн. Як наголошують експерти, президентські і парламентські вибори не порівнюють.
У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки 8 партій, але їх загальний медіабюджет вже перевищив 500 млн грн.
За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі – найбільше реклами закуповується саме в останній місяць перед виборами.
Як зазначив керівник продажу однієї із найбільших телевізійних груп, ТВ-реклама обходиться політичному рекламодавцю в чотири-п'ять разів дорожче, ніж комерційному.
"Є офіційні ціни, які канали зобов'язані опублікувати в "Голосі України", але ці цифри мають мало спільного з дійсністю. Справжні гроші приходять на телеканал не з виборчих рахунків партій, а безпосередньо, готівкою", – пояснює він. Крім того, як і у випадку з комерційною рекламою, для політичних роликів телеканали застосовують систему націнок.
Нагадаємо, рекламні кампанії партій у цьому році почалися задовго до офіційного старту виборчої кампанії. Перші ролики лідера партії "Україна – Вперед!" Наталії Королевської та Партії регіонів з'явилися в ТВ-ефірі всередині весни, а зовнішня реклама КПУ – ще раніше – у січні.
При цьому, відповідно до закону "Про вибори", політична агітація і реклама дозволені лише після початку виборчої кампанії – з 30 липня.
Читайте також: Передвиборча реклама КПУ лідирує за цинізмом, нахабством та обманом