Такого різноманіття транспортних засобів всеможливого призначення, яке є в українському війську, мабуть, немає в жодній армії світу. Україна за роки війни стала не лише справжнім живим музеєм техніки, а ще й полігоном для випробування нових розробок.
У 2024 році Міністерство оборони України кодифікувало й допустило до експлуатації в Силах оборони України майже 30 зразків автомототехніки європейських, американських, азійських та українських виробників для пересування в умовах складного рельєфу місцевості та бездоріжжя. Це, зокрема, квадроцикли, багі, транспортні засоби – амфібії тощо.
Є в цьому списку і транспортні засоби з електричними двигунами. Зокрема, український електромотоцикл «Атом Мілітарі» який використовують на фронті не лише як малопомітний безшумний засіб пересування, але і як мобільне джерело електричного живлення. Адже вітчизняний електромотоцикл має можливість дозаряджання інших електричних пристроїв від власної батареї.
«Використання цього сегменту засобів пересування, – зазначив заступник міністра оборони Дмитро Кліменков, – дозволяє нашим воїнам виконувати широкий спектр завдань на передовій. Зокрема, з логістичного забезпечення, евакуації поранених, швидкісного переміщення особового складу та вантажів там, де немає змоги організувати заїзд звичайного вантажного автомобіля, чи легковика».
Загалом же протягом 2024 року Міністерство оборони кодифікувало та дозволило для використання в Силах оборони понад дві сотні зразків автотранспорту. З яких, близько 50 % автомобільних новинок вітчизняного виробництва. Це в рази більше, ніж за попередні два роки разом узятих.
«Йдеться про численні зразки автотехніки, необхідні підрозділам Сил оборони для виконання широкого спектра завдань. Серед кодифікованих зразків є, зокрема, легкі тактичні авто, пікапи, машини технічної допомоги, мобільні майстерні, автомобілі логістики та інші транспортні засоби вироблені українськими та іноземними автомобілебудівними компаніями. Зокрема, MAN, Iveco, Scania, Volvo, DAF, Peugeot, Toyota, Mitsubishi тощо», — повідомив Дмитро Кліменков.