The New York Times: Росія будує “шоколадну стіну” від Балтійського до Чорного морів

31 Жовтня 2013, 16:47

Продукція фабрики Roshen ще ніколи не продавалася так важко до Росії. «Починаючи з липня, коли російські інспектори заборонили імпортувати усі шоколадні вироби, торти, печиво і цукерки української компанії Roshen, нібито через шкоду для здоров'я, виробництво на цьому заводі різко впало до 14%», – зауважує The New York Times.

«Від Балтійського до Чорного моря постала шоколадна стіна вздовж європейського континенту», – іронічно зауважує видання.

Roshen – один з найбільших виробників цукерок у Східній Європі, чий обсяг продажу у 2012 році склав $1,2 млрд, у порівнянні з $1 млрд роком раніше. Компанія експортує 320 різних видів цукерок в 30 країн світу, але спеціалізується на ласощах, до яких мають більшу прихильність жителі країн колишнього Радянського Союзу. До заборони, Roshen експортував 8000 тонн солодощів до Росії щомісячно, навіть під час світової рецесії

«Українська шоколадна фабрика має ті ж проблеми, що й багато підприємств у країнах, які розташовані між Європейським Союзом і Росією. Вона застрягала у нейтральній для торгівлі зоні, надзвичайно нестабільному місці, оскільки кожна сторона намагається заохотити країни до ексклюзивних торгових угод. Так, ЄС прагне, аби Україна і Молдова підписати угоди про асоціацію, а Росія –, щоб ввійшли до Митного союзу», – пише видпання.

Зважаючи на ці прагнення Росії та усі попередні заборони імпорту певного виду товарів із колишніх країн СРСР, The New York Times вважає, що «Росія грає жорстоко, аби запевнити, що цього не відбудеться». Це і стає причиною торгових воєн.

Зона, що розділяє ЄС від Митного союзу стала небезпечною для бізнесу, як показує випадок із Roshen. «Зрозуміло, що причиною заборони на цукерки Roshen є її власник Петро Порошенко, який виступає за інтеграцію України до ЄС, а не до Митного союзу», – пише видання.