«Одна з причин такої ситуації, на думку Анджея Касперека з UniCredit Польщі, – в тому, що компанії запекло билися за дорожні та інші договори, а потім надавали уряду рахунки, за які він не міг заплатити. Проблема полягає в законі про державні закупівлі, за яким уряд обирає найнижчу ціну. Через це прослідковується тенденція до зниження цін поза рамки того, що компанії можуть собі дозволити», – пише видання.
Найбільш яскравим прикладом є заявка китайської будівельної компанії Covec побудувати частину магістралі A2, що сполучає Варшаву з німецьким кордоном. Пропозиція уряду була настільки низькою, що китайці були не в змозі завершити проект, а уряд повинен був в останню хвилину шукати заміну.
«Як правило, компанії очікують прибутку 5-6% на великих інфраструктурних контрактах, у той час як багато компаній, пов’язаних з футбольним чемпіонатом, мають нульовий прибуток. Будівельні компанії також постраждали від підвищення цін на сировину», – йдеться у статті.
Не надто оптимістичними є також прогнози щодо майбутнього, адже після закінчення чемпіонату темпи будівництва спадуть.
Крім того, питанням також залишається рівень підтримки Польщі з боку ЄС в наступному бюджетному циклі. «В поточному бюджеті 2007-2013 року Польща отримує € 67млрд структурних фондів, які підсилили хвилю будівництва. Наступний бюджет може бути не настільки щедрим», – зазначає The Financial Times.