The Economist: США зайняли агресивнішу позицію щодо продажу зброї

23 Серпня 2018, 08:50

Статистика свідчить, що в глобальній торгівлі звичайною зброєю панівне становище все ще належить Сполученим Штатам. Але Америка й далі переймається, щоб зберегти цю роль, і цього року зайняла агресивнішу позицію щодо продажу. Про це пише британський тижневик The Economist.

 

Так, у межах проголошеного в квітні й детально розробленого минулого місяця курсу американським дипломатам наказано активніше просувати продажі зброї та пришвидшити дозвільні процедури.

 

Видання пояснює, що нервозність Вашингтона почасти пояснюється появою на ринку нових конкурентів, особливо Китаю. Ще частково вона викликана новими продуктами й технологіями, де США буде важко втримати лідерські позиції. Обидві ці проблеми лише підтвердила поява на торішньому паризькому авіашоу китайського військового дрона, який дуже нагадував американські безпілотні літальні апарати, які використовувалися для дронових атак, наприклад, у Пакистані. Досі США виявляли бажання ділитися цими потужними виробами лише з близькими європейськими союзниками. Новий курс розширить спектр покупців, а отже, зменшить ризик домінування Піднебесної на ринку, який незабаром може оцінюватися в $50 млрд на рік.

 

«Китай більше відомий як покупець зброї, переважно з Росії, а не продавець. Велика частка закуплених ним озброєнь потрапила до близьких союзників на кшталт Пакистану. Але КНР надзвичайно збільшила свою спроможність виробляти й продавати власне озброєння, у тому числі кораблі й підводні човни», —  йдеться в матеріалі.

 

Тим часом, зауважує The Economist, американська політика експорту зброї обережно балансує між, з одного боку, захопленням економічних і геополітичних можливостей, а з іншого — намаганнями не ділитися технологіями, які можуть дестабілізувати зони воєнних дій або використовуватися проти Сполучених Штатів. Але така обачність може виявитися контрпродуктивною.

 

Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»