У своїй манері сатиричний журнал «Charlie Hebdo» послуговується нормами французького права, за якими образа ідеї чи ідеології, а не конкретних людей, є цілком прийнятною. Про це пише авторитетне британське видання The Economist.
У статті зазначають, що після січневої атаки на редакцію «Charlie Hebdo» французьке суспільство консолідувалося, а світова спільнота підтримала їх в особі лідерів, які прибули на спільний марш до Парижу.
«Тим не менш, в деяких сферах – і навіть серед письменників, чия професія залежить від права на свободу слова – меншість висловлювала своє негативне ставлення до зображень, які публікує французький журнал. Несхвалення переросло у відкрите протистоянняя після того, як шість авторів вирішили бойкотувати урочисту вечерю, заплановану на 5 травня в Нью-Йорку, на якій видання «Charlie Hebdo» повинне було отримати приз за мужність. Захід проводила організація «PEN-Америка», що займається захистом свободи слова», – йдеться у публікації.
Зокрема, зазначена група письменників, до яких згодом долучилися ще 206 людей, звинуватили французьке видання у «культурній нетерпимості».
«Для тієї частини населення Франції, яка вже стала маргінальною, переможеною, і жертовною, зображення Пророка в «Charlie Hebdo» є ознакою подальшого приниження і страждання», – йшлося у зверненні.
«Оскільки він (журнал – ред.) був заснований в 1970 році, твердо опираючись на лівих, «Charlie Hebdo» був відомий зухвалим духом провокації та неповаги», – зазначає The Economist, що зображення видання часто є «позбавленими смаку, нерозумними і образливими».
«Аналіз газеті Le Monde, показує, що в період між 2005 і 2015, 336 із 523 обкладинок були політичними, а тільки 38 – релігійними. Серед останніх 21 стосувалися християнства, зокрема і зображення зубатої Діви Марії, яка, розставивши ноги, народжує Ісуса. Лише сім стосувалися ісламу», – йдеться у публікації.
Автор наголошує, що французьке законодавство обмежує лише образи конкретних людей чи груп, однак щодо ідей чи ідеологій у Франції діє повна свобода слова.
«Іншими словами, для «Charlie Hebdo», як і для французького права, образа ідеї чи ідеології є прийнятною, попри легковажність або несмак способу, в якій це робиться. А образи, погрози групі людей – ні», – резюмує видання.
Читайте також: Карикатурист Charlie Hebdo припинив малювати Мухамеда