Фабрики вже зараз стають набагато ефективнішими завдяки автоматизованим фрезерним верстатам, які можуть міняти свої інструменти, різати в різних напрямках і відчувати, якщо щось йде не так за допомогою оснащення сенсорними системами.
Британський завод Nissan в Сандерленді, відкритий в 1986 році, зараз є одним з найбільш продуктивних в Європі. У 1999 році він побудував 217 тис автомобілів з 4,6 тис працівників. Минулого року він виробив вже 480 тис машин за 5,4 тис робітників.
«Використовуючи старі інструменти багато з цих сучасних речей неможливо зробити», – зазначив директор відділення Rolls-Royce з техніки і технології Колін Сміт. «Дні величезних заводів, повних купи людей вже пройшли», – додав він.
Зважаючи на зменшення кількості людей, які безпосередньо залучені до виробництва речей, витрати на робочу силу також зменшаться. Це буде стимулювати виробників перемістити частину підприємств назад до багатих країн, не в останню чергу завдяки тому, що нові технології виробництва полегшують та роблять дешевшим швидке реагування на мінливі місцеві смаки.
На заводах майбутнього все буде управлятися інтелектуальним програмним забезпеченням. Оцифровка виробництва буде мати руйнівний ефект подібний до того, що вже відбувся в інших галузях, які перейшли на цифровий формат: офісне обладнання, телекомунікації, фотографія, музика, публікації та фільми. І наслідки не обмежаться великими виробниками. Ці зміни можуть також розширити права та можливості малих та середніх підприємств.
Запуск нових продуктів стане простішим та дешевшим. А спільноти, які пропонують 3D-друк або схожі до послуг Facebook послуги, вже створюють новий он-лайн феномен, який можна назвати «соціальним виробництвом».