Керівникам провідних американських компаній дедалі важче залишатися поза політикою, що зазвичай притаманно діловим колам. Про це у статті «America Inc. прокидається» пише британське видання The Economist. Автори матеріалу стверджують, що багато рішень президента викликають бурхливу критику з боку топ-менеджменту низки компаній у США. Зокрема йдеться про заборону в’їзду до країни для громадян деяких мусульманських країн. Критикують і реакцію Трампа на події в Шарлоттсвілі. «Я відчуваю відповідальність виступити проти нетолерантності та екстремізму», — прокоментував ставлення президента керівник фармацевтичного гіганта Merck Кеннет Фрейзер.
За даними видання, понад 1400 підприємств та інвесторів підписали звернення до Трампа, засуджуючи його рішення про вихід з Паризької кліматичної угоди. До такої критики будуть дедалі більше долучатися особливо транснаціональні компанії, адже саме такий тип підприємств більше виступає за розширення глобалізації, і поєднання її з захистом екології, прав етнічних меншин та гендерної рівності.
На політичну активізацію бізнесу, окрім дій Трампа, впливають ще два чинники, вважають журналісти The Economist.
Читайте також: У США бізнес попередили про ризики співпраці з Росією
Перший: керівництво компаній змушене відповідати на запити своїх працівників, які дедалі більше починають перейматися політичними питаннями. За даними звіту «Активізм керівників бізнесу в 2017-му: момент істини для топів» (CEO Activism in 2017: High Noon in the C-Suite) від Weber Shandwick, 44% персоналу вважає, що директори фірм мають висловлювати свою позицію щодо політичних подій.
Другим фактором є активніше втручання в політичні справи таких установ, як інвестиційні або пенсійні фонди, які часто є найбільшими акціонерами підприємств.
Разом з тим, певні компанії, особливо з центральної частини США, сповідують менш ліберальні погляди. Понад те, окремі підприємства витрачають сотні мільйонів доларів на підтримку правих рухів та організацій, як це робить, на приклад, Koch Industries. У статті йдеться про те, що працівники разом з представниками незалежних спостерігачів мають більше уваги приділяти контролю над справжньою діяльністю роботодавця. Ще одна проблема — компанії, які виступили з критикою Трампа можуть потрапити під його удар у відповідь. Одне повідомлення від президента у Twitter, в якому він негативно описав крупного американського рітейлера Amazon, коштувало компанії близько $6 млрд ринкової вартості.
Читайте також: Іноземні бізнес-інтереси Трампа збігаються із його зовнішньополітичними рішеннями – CNN
Втім, автор статті вважає, що нова тенденція зі зближення лідерів бізнесу з політичним світом навряд чи буде вщухати. Адже відстоювання свобод та глобалізації замість національного протекціонізму буде в першу чергу в інтересах бізнесу, особливо таких багатонаціональних гігантів, як Apple, Google чи Facebook. Вони не зможуть ігнорувати те, що фактично допомогло Трампу отримати посаду в Білому домі.