Свободівець: за підвищення мита на імпорт авто Азарова можна судити за статтею Тимошенко

20 Березня 2013, 14:19

За словами Вітіва, уряд перебрав на себе функції законодавчої гілки влади і діє в інтересах окремих олігархічних угруповань, а не громадян України.

«У сучасній українській історії вже були спроби, оминаючи парламент, запровадити тимчасову надбавку до ставок ввізного мита. Однак Конституційний Суд України своїм рішенням від 23 червня 2009 року №15-рп/2009 визнав такими, що не відповідають Конституції, положення низки законів у частині делегування повноважень Кабміну щодо продовження тимчасової процедури запровадження, змін та скасування тимчасової надбавки до діючих ставок ввізного мита на деякі товари. Відповідно до конституційних норм, право встановлювати чи скасовувати загальнодержавні податки і збори, включаючи ввізне мито та розмір тимчасової надбавки до діючих ставок ввізного мита, належить виключно до законодавчих повноважень Верховної Ради. Таким чином, уряд Азарова-Арбузова своїми діями вийшов за межі означених повноважень. Наслідуючи підходи режиму Януковича до опозиціонерки Юлії Тимошенко, яку звинуватили у перевищенні службових повноважень, ініціаторів введення таких митних тарифів теж варто притягти до кримінальної відповідальності з аналогічними наслідками», –  вважає Вітів

Він також звернув увагу на те, що уряд Азарова намагається задовольнити апетити окремих олігархів та ділків, вводячи додаткове спецмито на імпорт легкових автомобілів в Україну.

«Не створюючи сприятливі умов для розвитку якісного і конкурентного автомобілебудування, яке перебуває сьогодні повністю під контролем олігархічних бізнес-груп, влада вживає заходи щодо обмеження імпорту ззовні. Такі дії Кабміну вже отримали критику з боку ЄС. За оцінками експертів, збитки для державної казни у разі запровадження спеціальних мит на легкові авто у розмірі 6,46 % – 12,95% становитимуть понад $1 мільярд. Введення додаткового мита призведе до зростання цін на українські автомобілі. Але не тому, що вони стануть більш якісними, а через штучне обмеження конкуренції на ринку. Якщо вже й піднімати мито на ввіз автомобілів, то хіба на автомобілі об’ємом двигуна понад 2,5 тисячі кубічних сантиметрів, тобто на дорогі автомобілі, які є предметом розкоші і на яких їздять олігархи та інші багатії. Але аж ніяк не можна піднімати ввізне мито на автомобілі масового користування. Бо постраждають від такого рішення уряду Азарова-Арбузова в першу чергу прості українці», – переконаний свободівець.

Як повідомлялось, представництво Євросоюзу в Україні заявило, що підвищення урядом України ввізного мита на більшість імпортних легковиків встановлює додаткові торгівельні бар’єри у дуже чутливому секторі та матиме вкрай руйнівний вплив на експорт автомобілів з ЄС. Також європейці закликали Україну переглянути та відкликати своє рішення, оскільки йому бракує належного юридичного обґрунтування і воно чинить негативний вплив на економічні інтереси ЄС.

Українські імпортери автомобілів не виключають того, що можуть припинити ввезення їх до країни, починаючи з другої половини квітня 2013 року, у зв'язку із введенням спеціальних мит на імпорт автомобілів, тим самим, повторивши досвід 2009 року.

Закордонні ЗМІ вважають, що влада України збільшує імпортні мита для підтримки своїх олігархів.

Україна  вводить спецiальнi мита на iмпорт нових легкових автомобiлiв з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см у розмiрi 6,46% i 1500-2200 куб. см – 12,95% незалежно вiд країни походження та експорту.