Судова колотнеча

ut.net.ua
17 Жовтня 2008, 00:00

 

 
Кількість протилежних за змістом заяв від учасників конфлікту перевищила поріг, за яким вони можуть сприйматися серйозно. Після появи указу президента Віктора Ющенка про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України, мало хто вірив, що виборча кампанія почнеться гладенько.
 
БЮТ у цьому році виконує роль Партії регіонів зразка 2007-го – головного противника дострокових виборів, однак діє без завезеної з регіонів «біомаси».
 
Крім блокади трибуни в парламенті, більшість від БЮТу в Кабміні відмовилися надавати кошти на проведення виборів. Суддя окружного адміністративного суду міста Києва Володимир Келеберда після позову БЮТ виніс рішення, яким призупинив дію указу Ющенка про розпуск парламенту.
 
Того ж дня Келеберду, знову-таки президентським указом, було звільнено, а Секретаріат президента подав апеляцію на його рішення.
 
Натомість мобільні групи депутатів від БЮТу, в кількості до 50 осіб кожна, успішно блокували різноманітні ключові установи, від яких залежить запуск виборчого процесу: як приміщення ЦВК, так і адміністративні суди – для того щоб представники Секретаріату не змогли оскаржити призупинення указу про розпуск. Для охорони суддів, задіяних у процесі, було використано спецпідрозділ «Альфа» – БЮТівці одразу заявили, що на суддів чинять тиск озброєні люди.
 
13 жовтня Віктор Ющенко зробив асиметричний хід і взагалі ліквідував своїм указом окружний адміністративний суд, що «провинився». Схожий випадок трапився навесні 2004 року, коли Леонід Кучма своїм указом ліквідував суд у Мукачеві. Тоді було необхідно за будь-яку ціну не допустити перемоги Віктора Балоги на виборах голови міста. Й хоча тоді «Наша Україна» завзято критикувала такі дії, сьогодні Ющенко із задоволенням використав напрацьовані методи.
 
В середу, 15 жовтня, стало відомо, що інший адміністративний суд, який відповідає за Київську область, воскресив свого колегу, ліквідованого указом Ющенка.
 
Андрій Портнов, депутат від БЮТ, прокоментував що саме такою є «реакція судової гілки влади на антиконституційну діяльність президента …».
 
Водночас, чинне законодавство стверджує протилежне – президент України може ліквідовувати суди загаль ної юрисдикції. Як з’ясував Тиждень, процедура в цьому випадку також була дотримана – указ президента був прийнятий з подання міністра юстиції, за погодженням голови Вищого Адміністративного Суду, як це й передбачено законом. Щоправда, погодження стосувалося загального збільшення кількості адміністративних судів і з’явилося ще навесні цього року. Однак, формально все правильно. Єдине, в що ніяк не можна повірити, це в пояснення Мін’юсту, що указ Ющенка з’явився «для забезпечення кращого доступу людей до правосуддя».