За інформацією центру, найбільше перевантажена програма для 4 класу.
«Так, у 4 класі при вивченні теми «Кров, її значення для організму» учні не лише повинні впродовж одного уроку засвоїти такі змістові блоки: «Органи кровообігу: кровоносні судини, серце», «Пульс і його вимірювання», «Дбайливе ставлення до серця тайого тренування», «Перша допомога при кровотечах», а також виконати практичну роботу «Надання першої допомоги при різних ушкодженнях кровоносних судин; вимірювання пульсу у стані спокою й після навантаження», – йдеться в моніторингу центру.
«Не кожна доросла людина спроможна опанувати такий обсяг складного матеріалу за сорокахвилинний урок», – додають фахівці центру.
Крім цього, перевантажена програма з природознавства.
«ЦОМ вважає, що це може призвести до втрати учнями мотивації, інтересу до навчання, а також негативно позначиться на їх здоров’ї.
Також вказується на відсутність у програмах кінцевих результатів навчання молодших школярів і чітких критеріїв їх оцінювання.
Нагадаємо, раніше Центр освітнього моніторингу заявляв, що Міністерство освіти, молоді та спорту затвердило Типові навчальні плани для початкової школи, в яких зменшило кількість годин для вивчення державної мови. У МОН цю інформацію заперечували.