За словами Гончарука, зустрічі з представниками зацікавлених держав (Японією, Кореєю, США, Туреччиною, іншими членами СОТ) підтвердили – у разі введення мит на легкові автомобілі вони обов'язково скористаються правом на запровадження заходів відшкодування.
Гончарук також відзначив, що у відповідь обмежувальні заходи можуть бути введені щодо сільськогосподарських і продовольчих товарів, а також продукції галузей, які отримують державну підтримку.
«Самі по собі контрзаходи повністю відповідають системі правил СОТ і широко застосовуються членами організації. Але для України як ініціатора застосування захисного інструменту важливий постійний моніторинг балансу втрат експорту і показників автомобільної галузі, який є індикатором економічної ефективності такого інструменту», – відзначив Гончарук.
При цьому він додав, що в Україні відсутня координація дій у співпраці з СОТ.
«Підкреслю, захист вітчизняних галузей має бути економічно обґрунтованим, що означає не лише відповідність правилам СОТ. Прогноз наслідків можливих контрзаходів, спрямованих проти інших галузей економіки, наприклад, металургійної, хімічної, агропромислової, повинен бути невід'ємною частиною такого обґрунтування. У зв'язку з цим не на користь України зіграв збіг у часі набуття чинності рішення про введення захисного мита на автомобілі і подачі нашої широкоформатної заявки про перегляд тарифних зобов'язань у рамках СОТ, зокрема щодо тих самих авто і ще 370 товарних позицій. Очевидно, що відсутність координації у відносинах з СОТ далася взнаки», – вважає Гончарук.
Як раніше повідомлялося, у відповідь на введення Україною спецмит на автомобілі Росія повідомила про плани запровадити проти України низку торговельних санкцій, серед яких збільшення мита на імпорт українського шоколаду, вугілля і скла.
Нагадаємо, про аналогічні плани заявила Туреччина. Країна оцінила збиток від дискримінації свого автопрому в $ 6,2 млн і планувала ввести мита на імпорт волоських горіхів з України.
Як відомо, 13 квітня набули чинності трирічні спецмита на імпорт в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна: 1000 – 1500 куб. см у розмірі 6,46%; 1500 2200 куб. см – у розмірі 12,95%.
Прем'єр-міністр Микола Азаров вважає, що Україна, прийнявши рішення про підвищення ввізного мита на імпортні автомобілі, не порушила принципів Світової організації торгівлі.