Завдяки пресі перший президент Павло Кудюкін став єдиним винуватцем краху судноплавної компанії.
Однак факти свідчать про інше: масове розкрадання майна ЧМП відбувалося після арешту Кудюкіна – з 1994 по 1997 рік компанія втратила понад 200 суден. У період з 1995 по 2000 рік плавзасоби Чорноморського морського пароплавства з санкції високопосадовців переоформлювалися на офшорні компанії. Свої дії державні мужі пояснювали тим, що тільки так можна уберегти судна ЧМП від арештів в іноземних портах. Нагадаю: у 1990-х такі арешти проходили масово. Але насправді за більшістю закордонних компаній, які ініціювали арешти, стояли резиденти України. Українські чиновники, якщо бути точнішим.
Сьогодні флот Чорноморського морського пароплавства складається з єдиного теплоходу – самохідного плашкоуту «Парутіно». Це, образно кажучи, моторна баржа довжиною 20 м, на якій навіть не можна відходити від берегу далі, ніж на 20 миль.
Збільшена графіка показує такі схеми:
Хроніка українського "Титаніку";
Доля рухомого і нерухомого майна ліквідованих підприємств;
Уламки судноплавної імперії.