У фільмі урядової підкомісії Польщі з розслідування Смоленської катастрофи, представленому 10 квітня у Варшаві йдеться про те, що на борту президентського літака Ту-154М перед катастрофою, імовірно, стався вибух термобаричного заряду.
Серед фактів, які вказують на те, що на борту літака стався вибух – аварії приладів, що зареєстровано на останніх секундах польоту, повна втрата енергопостачання перед першим контактом із землею, розташування уламків літака, специфічний характер пошкоджень тіл, аеродинамічні дослідження, сила, з якою одні з дверей літака були вбиті в землю, заявляють в урядовій підкомісії Польщі з розслідування Смоленської катастрофи.
"..ці і багато інших фактів вимагали від комісії сприйняти версію вибуху як цілком реальну", – зазначається у фільмі.
Щоб підтвердити версію вибуху була проведена низка експериментів з різними вибуховими матеріалами.
"В результаті проведених експериментів можна сказати, що найбільш вірогідною причиною вибуху був термобаричний заряд, який призвів до сильної вибухової хвилі, що знищувала на своєму шляху перешкоди – розривала корпус літака, викидала назовні тіла жертв і зривала з них одяг", – сказано також у представленому фільмі.
Раніше повідомлялося, що голова підкомісії з розслідування Смоленської катастрофи Вацлав Берчинский заявив, що літак президента Польщі Леха Качинського почав розпадатися задовго до злітно-посадкової смуги.
Як повідомлялося, 3 квітня прокуратура Польщі висунула звинувачення проти російських диспетчерів у справі авіакатастрофи під Смоленськом.
Нагадаємо, літак Ту-154 польського президента Леха Качинського розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. Загинули 96 людей – 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих – президент, його дружина і частина керівництва країни.
У січні 2011 року контрольована російською владою МАК оприлюднила остаточний звіт про причини Смоленської трагедії, в якій всю провину за катастрофу польського урядового літака Ту-154 поклала на польську сторону, не побачивши жодної вини в діях росіян. Згодом у Росії заявили, що не видадуть Польщі уламки літака Качинського.
7 березня 2016 року у Варшаві розпочалося повторне розслідування Смоленської катастрофи.
Міноборони Польщі оприлюднило відеозапис зустрічі колишнього прем'єра країни Дональда Туска з російським президентом Владіміром Путіним і Сєргієм Шойгу, який обіймав у той час посаду голови МНС, в день Смоленської катастрофи.
Міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич заявив, що записи розмов Туска і Путіна в день Смоленської катастрофи суперечать підсумкам розслідування.
21 березня 2017 року Міноборони Польщі звинуватило Туска в злочинній бездіяльності у справі щодо Смоленської катастрофи. Антоній Мацеревич заявив, що голова Євроради заключив з Путіним нелегальну угоду на шкоду Польщі і повинен за це відповісти.