Літак екс-президента Польщі Лєха Качинського почав розпадатися і губити свої частини ще перед зіткненням з землею. Про це заявив голова підкомісії з розслідування Смоленської катастрофи Вацлав Берчинський.
“Літак почав розпадатися у повітрі і губити свої частини, які почали падати на землю ще перед зіткненням з березою. Береза не має жодного впливу на катастрофу”,- заявив Берчинський.
Він додав, що це стає зрозумілим після детального вивчення розмови екіпажу літака Качинського з вежею контролю руху у Смоленську.
Утім, він не захотів остаточно підтвердити, чи розпад літака у повітрі ще до зіткнення із землею можна кваліфікувати як замах.
Водночас інтернет-видання Onet.pl повідомило з посиланням на свої джерела, що під час презентації годинного фільму з результатами своєї роботи комісія наполягатиме, що повітряне судно почало розпадатися ще на висоті 900 метрів. Крім того, підкомісія наголошуватиме, що контролери руху у Смоленську неправильно вели президентський літак на посадку.
Як приклад вони наведуть траекторію зниження російського літака Іл-76, який перед президентським авіалайнером мав приземлитися у Смоленську, але зрештою полетів на запасний аеродром. На переконання членів польської підкомісії, траєкторії заходу на посадку цього літака і президентського авіалайнера значно відрізнялися.
“Це свідчить про свідоме введення польських пілотів в оману”,- зазначає Onet.pl.
Як повідомлялося, 3 квітня прокуратура Польщі висунула звинувачення проти російських диспетчерів у справі авіакатастрофи під Смоленськом.
Нагадаємо, літак Ту-154 польського президента Леха Качинського розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. Загинули 96 людей – 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих – президент, його дружина і частина керівництва країни.
У січні 2011 року контрольована російською владою МАК оприлюднила остаточний звіт про причини Смоленської трагедії, в якій всю провину за катастрофу польського урядового літака Ту-154 поклала на польську сторону, не побачивши жодної вини в діях росіян. Згодом у Росії заявили, що не видадуть Польщі уламки літака Качинського.
7 березня 2016 року у Варшаві розпочалося повторне розслідування Смоленської катастрофи.
Міноборони Польщі оприлюднило відеозапис зустрічі колишнього прем'єра країни Дональда Туска з російським президентом Владіміром Путіним і Сєргієм Шойгу, який обіймав у той час посаду голови МНС, в день Смоленської катастрофи.
Міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич заявив, що записи розмов Туска і Путіна в день Смоленської катастрофи суперечать підсумкам розслідування.
21 березня 2017 року Міноборони Польщі звинуватило Туска в злочинній бездіяльності у справі щодо Смоленської катастрофи. Антоній Мацеревич заявив, що голова Євроради заключив з Путіним нелегальну угоду на шкоду Польщі і повинен за це відповісти.