«Наш салон проходить відповідно до календаря всесвітніх керівників автопрому. Ми прийняли естафету від Барселони, де завершився третій за масштабністю автосалон у Європі, буквально нещодавно, 22 травня, і передамо естафету Брно, що у Чехії», – пояснив президент асоціації автовиробників України «Укравтопром» Михайло Резнік. Приємно, що Україна крокує в ногу з усім світом.
Ще однією інтригою цього року було те, що SIA-2011 – єдиний автосалон, що відбуватиметься цьогоріч. Другого автосалону не буде. Організатори таке скорочення пояснили просто: два автосалони свідомо об’єднали в один центр презентації світових автоновинок. «Україна у питанні розвитку виставкового руху долучилася до всіх країн світу. В Детройті на все США був один автосалон. В Парижі – один, в Токіо – один, Барселоні – один, Женеві – один. Хіба Україна була найбагатшою державою, що проводила одночасно два автосалони?» – наголосив Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.
Напевно, все так і є. Проте нещодавня економічна криза явно далася взнаки. Перше враження від автосалону – автомобільний ряд був представлений бідненько. Багато відомих світових брендів не бкли презентовані взагалі. Водночас одразу видно, хто і як почувається нині на вітчизняному ринку. Величезні площі у центрі павільйону опанували виробники китайського та корейського походження – Geely, SangYong та Chеry. Від них намагалися не відставати представники російського (Lada і ГАЗ) та вітчизняного (ЗАЗ) автопрому. Запорізькі виробники презентували «ЗАЗ Forza» в кузові хечбек. А біля стенду Lada кортіло пустити скупу чоловічу сльозу. Серед сучасних моделей росіяни витягли в експозицію «ветеранів» – відомі кільком поколінням водіїв «сімку» і «дев’ятку». Комусь – цяцянка, а комусь – перша таткова машина, куплена понад 20 років тому.
На тлі китайців, корейців, росіян та земляків практично аристократами почувалися відомі світові бренди: Merсedes, Hundai, Renault, KIA, Opel тощо. Ваговикам світового автопрому було, чим похвалитися. Феєрично виглядала презентація нового Merсedes-Benz C-Class за участю гурту «Диверсанти». Компанія KIA не забула нагадати, що вона є спонсором підготовки до Євро-2012, символіку чемпіонату під час презентації свого нового KIA Picanto вона використала дуже широко.
Навіть за бідненького модельного ряду автовиробників автосалон презентував величезну кількість фірм та компаній, що постачають автоаксесуари та запчастини. Весь павільйон №3 виставкового центру перетворився на одне величезне СТО, де були представлено все, від шин до систем автонавігації, і від клею до бортових ліхтарів. Тенденція більш ніж очевидна, оскільки виробників на виставці небагато – відповідно і машини гірше купують. А позаяк їх менше купують – значить актуальнішим стає ремонт і сервіс. Отже, прийшов час для компаній-торговців запчастинами і ремонтним обладнанням.
Організатори автосалону таку думку не поділяють. Генеральний директор української виставкової компанії «Автоекспо» Олександр Гаращенко переконував: «Ми бачимо, що наш ринок одужує. Цього року кількість компаній сягає 470 із 20 країн світу… Дуже давно Україна не бачила такої кількості прем’єр – близько 30 на цьому автосалоні буде презентовано… Ми маємо цього року одну з найбільших атосервісних експозицій».
Щиро хочеться вірити в те, що наша держава й справді одужує після кризи. А кращім доказом того буде наступний Автосалон SIA-2012. А він має стати особливим, за визначенням – це буде 20-й, ювілейний автосалон SIA.