Штучний інтелект підкорює Голлівуд

Культура
26 Січня 2020, 10:43

Штучний інтелект ще не настільки розумний і креативний, щоб самостійно написати сценарій кінематографічного шедевра, але він уже може досить точно оцінити перспективи того чи іншого сценарію, акторів, тематики фільму тощо.
На початку цього року студія Warner Bros. оголосила про початок співпраці з компанією Cinelytic, яка, використовуючи алгоритми штучного інтелекту, допомагатиме кіностудії ухвалювати рішення щодо доцільності випуску того чи іншого фільму або залучення тієї чи іншої кінозірки. Користь від цієї співпраці для кіностудії очевидна. Адже якщо такі стрічки Warner Bros., як «Джокер» і «Народження зірки», виявилися дуже успішними й зібрали безліч нагород та номінацій, то інші фільми цієї ж студії, як-от «Король Артур: Легенда меча» та «Королеви криміналу», провалилися в прокаті.

Непередбачуваність успіху — це одна з характерних рис кіноіндустрії. Більшість стрічок, що знімаються, ніколи не випускаються, а з тих, що потрапляють у прокат, менш як половина заробляє більше, ніж було витрачено на їхнє виробництво. Звичайно ж, кіностудії намагаються ухвалювати важливі рішення на основі глибоких досліджень ринку й тестуваннях на фокус-групах, але традиційно остаточну роль часто відіграє людська інтуїція.

Чи можуть машини бути ефективнішими за людей у цій ролі? Безперечно, вважають у компанії Cinelytic. Точність їхніх передбачень сум касових зборів сягає 85%. Успішні результати компанії базуються на обробці інформації про 95 тис. фільмів та 500 тис. акторів, а також можливості давати прогнози в режимі реального часу. Інтуїтивний і зручний інтерфейс дає змогу клієнтам експериментувати зі змінними й одразу ж оцінювати вплив тих чи інших факторів на касові збори. Наприклад, що як зняти чергове фентезі зі Скарлетт Йоганссон? Величезний успіх забезпечено! А якщо Йоганссон недоступна? Чи зможе Емма Вотсон її замінити? Успіх також високоймовірний, але очікуваний рівень касових зборів нижчий. Хоча й бюджет фільму, мабуть, буде скромнішим.

 

Читайте також: «Паразити» знову наступають

Компанія ScriptBook основну увагу приділяє сценарію, а не акторам чи режисеру. Тут вважають, що саме історія має найбільше значення для успіху фільму. Алгоритм ScriptBook витрачає близько 6 хв на обробку сценарію, досліджуючи понад 400 різних параметрів, зокрема емоційний контекст, взаємодію основного героя та його супротивника, загальну структуру, основні локації, нішевість теми та інші. Коли додається нова інформація, як-от склад акторів, прогноз стає точнішим, але якщо із самого початку алгоритм оцінив сценарій як безперспективний, то вже ніщо не змінить його вердикт. Точність прогнозів ScriptBook приблизно така сама, як і в алгоритму Cinelytic,— 83–86%. Це неабиякий результат, зважаючи на те що людина точно прогнозує успіх фільму лише у 27–31% випадків.

 

Неабияку роль у тому, що дедалі більше традиційних кіностудій звертається до технологій штучного інтелекту, відіграє успіх Netflix — компанії, що змінила сферу розваг завдяки ефективному використанню величезних обсягів інформації. Так, за її оцінками, тільки алгоритм, який рекомендує глядачам до перегляду правильно підібрані фільми та серіали, приносить близько $1 млрд на рік, забезпечуючи зацікавленість підписників. Спостерігаючи успіх Netflix, інші технологічні гіганти, такі як Apple та Amazon, також починають заходити у сферу створення контенту. За таких жорстких конкурентних умов традиційним кіностудіям не залишається нічого іншого, окрім як і самим звертатися по допомогу до алгоритмів, здатних ефективно обробляти великі масиви даних.

 

Читайте також: Кому біль, кому слава

У цьому контексті дуже показовим є кейс із фільмами актора й продюсера Марлона Веянса. Кілька його стрічок, зокрема «Білі ципоньки» та «Маля», мали неабиякий успіх. Але коли його компанія звернулася до кіностудій із пропозицією профінансувати черговий фільм, то дістала купу відмов. Досвідчені гравці кіноринку були впевнені, що афроамериканське кіно цікаве лише в США та не має жодних шансів у світовому прокаті. Але прийшов Netflix й одразу забрав фільм, щедро заплативши. Річ у тім, що вони вже показували кілька стрічок Марлона Веянса на своєму сайті й завдяки зібраним даним знали, що це всесвітньо відома зірка і його роботи цікаві глядачам по всьому світу. Як і очікувалося, останній куплений фільм також мав успіх.

Від революції штучного інтелекту виробники фільмів у Голлівуді, схоже, матимуть чимало вигод, але як щодо глядачів? Є загроза, що алгоритми можуть негативно вплинути на креативність і новаторство стрічок. Завжди безпечніше зняти чергову комедію з Раяном Рейнольдсом, ніж ризикувати, вкладаючись в експериментальні та нетипові проекти. Уже зараз ми бачимо, що знімається дедалі більше римейків і сиквелів, тому що це безпечніше, ніж створювати щось нове. Можливо, штучний інтелект тільки поглибить цей тренд, а може, і навпаки, дасть шанс новим цікавим стрічкам, які інакше не побачили б світ через зашкарублість людського мислення. 

Позначки: