«Ми кажемо Lexus — розуміємо RX», — така інтерпретація класики не буде хибною. Адже саме ці моделі становлять левову частку продажів автомобілів названої марки. Цифри свідчать: в Україні 47% усіх проданих Lexus за останні три роки припадає на це «сімейство». Преміумні й популярні — так можна підсумувати успішність попереднього покоління. Утім, є всі підстави вважати, що й наступна генерація буде не менш успішною.
Флагманом серії варто назвати RX 450h. Із комбінації цифр та літер зрозуміло головне: маємо справу з потужним гібридом. Отже, потужностей і драйву вистачить вибагливим водіям, а водночас можна неабияк заощадити на пальному. Завдяки електромоторові, який уже стає «вірним супутником» бензинових двигунів, апетити такого авто доволі скромні: 5,3 л на 100 км у будь-якому циклі. Є над чим замислитися!
Утім, витрати пального — це зовсім не те, що привертає увагу, коли вперше бачиш RX 450h. Візитною карткою моделі варто було б назвати його оригінальний дизайн даху — такий собі гібрид спорткара з позашляховиком: на символічному рівні цей синтез, безумовно, вдався. Друга особлива риса — освітлення, візуально фари RX 450h легко впізнати в «натовпі», але за оригінальною зовнішністю криється ще й хайтеківське виконання: світлодіоди мають систему розумного керування й адаптуються так, щоб не засліплювати інших учасників дорожнього руху, навіть за ввімкненого дальнього світла. Ще одне ноу-хау — сенсори. До того, що машина стає схожою на смартфон, у салоні ми поступово звикаємо. Час зробити чутливим авто і ззовні. У новому Lexus RX 450h досить наблизитись рукою до логотипу дверей багажника — і вони відчиняються автоматично: пульти — це вже «олдскул»!
Читайте також: Заощадливий аристократ
У салоні авто впізнаєш деякі звичні для Lexus маркери: аналоговий годинник зі стрілочками. Він має вигляд «антикварного» на тлі решти цілком собі модернових елементів. Великий монітор, управління навігацією, аудіосистемами та іншими допоміжними службами за допомогою системи дистанційного керування Remote Touch — все це комфортно й дещо звично. Натомість авто дивує там, де цього найменше очікували. Ну що нового можна вигадати в оздобленні салону: пластик, шкіра, дерево в різних пропорціях. Одначе Lexus уміє дивувати: в інтер’єрі автомобіля використано розробку компанії Yamaha: спресовані алюміній і деревина, яку потім гравіюють лазером до металевої основи. Вигляд оригінальний, а склад матеріалу без конструкторської підказки не відгадати.
Безпека завжди є заповіддю для авто преміум-класу. Відчуття, що все під контролем, у RX 450h дають чотири камери, які допомагають бачити «всі сторони світу», а отже, вдало маневрувати навіть на дуже складних ділянках. Ну й, звісно ж, 10 подушок безпеки, з яких дві — для водія та переднього пасажира — є двоступеневими та двокамерними, теж неабияка гарантія.
RX 200t — таку «грамоту» зрозуміти теж зовсім не складно, t — «турбо», і цим усе сказано. Дволітровий двигун потужністю 238 к. с., але цих цифр забракне, щоб описати всі особливості «серця» автомобіля. Треба знати ще й кілька інших літер: ESTEC — система, що забезпечує економію завдяки підвищенню термічного ККД при згорянні пального. Іще одна абревіатура D-4ST означає чотиритактний двигун із безпосереднім впорскуванням, оснащений турбіною. Варто дещо згадати із фізики: цикл Аткінсона — така система оптимізації фаз газорозподілу, поширена в гібридних авто. У бензиновому RX 200t цей цикл також працює! Двигун діє у двох режимах: за Аткінсоном і класичною схемою. Економія без електромотора — японські інженери просунулись і в цьому напрямку.
RX 350 F Sport — наголос, звісно ж, на останньому слові. Спортивне кермо, перфорована шкіра в салоні, панорамний дах. Коли сідаєш у цю автівку, миттю відчуваєш, що воно для тих, хто любить комфорт і швидкість понад усе. На панелі приладів помітний один незвичний індикатор — G-sensor. Інформація не просто для довідки: електронні «мізки» F Sport передають її трансмісії, щоб та враховувала ці параметри у своїй роботі й забезпечувала вдале маневрування.
Система змінює демпфуюче зусилля амортизаторів окремо на кожному колесі залежно від стану дорожнього полотна та дій водія. Наприклад, під час їзди нерівною дорогою підвіска миттєво перемикається в комфортніший режим, а під час входження в поворот жорсткість амортизаторів зростає, зменшуючи крени кузова й роблячи проходження динамічнішим.
Читайте також: Lexus NX. Емоційний сплеск
Трансмісія цієї моделі загалом варта окремої згадки: восьмиступінчаста АКП дає можливості й для різкого спортивного старту, і для швидкого розгону, але водночас і для економії пального на підвищеній восьмій передачі. Розробники чимало попрацювали над підвіскою: активні стабілізатори компенсують нахили кузова, нерівності дороги. Завдяки електронній системі керування ходом підвіски можна змінювати жорсткість стабілізаторів, що додає машині стійкості.
У нинішньому поколінні RX помітні усі акценти сучасного автомобілебудування: данина технологіям оригінальний дизайн, надійність, екологічність і помірний апетит щодо пального. Тож годі сумніватися, що ці авто стануть трендом 2016-го.