Шість речей, які потрібно знати про майбутнє е commerce-ринку України — Валерія Вагоровська

15 Листопада 2018, 16:36

 

 

Все частіше покупки відбуваються саме в Інтернеті, за результатами першого кварталу 2018 року частка безготівкових розрахунків за обсягом операцій підвищилася до 44,4% і склала 272,6 млрд грн. Це на 5,1% більше в порівнянні з підсумками 2017 року.

 

Рис.1. Розподіл безготівкових операцій з використанням платіжних карток за І квартал 2018 року. Дані https://bank.gov.ua

 

Всього з початку року проведено 1,423 млрд безготівкових операцій в мережі інтернет з використанням мобільного банкінгу, а також системи e-commerce (приріст до першого півріччя 2017 – 34,9%) на 572,5 млрд грн (+ 64,5%).

 

Нові технології та інновації, такі як перехід до Діджитал сервісів і онлайн оплат, змінюють характер покупок. Давайте розглянемо, як зміниться роздрібна торгівля.

 

1. Майбутнє стійке: друге життя

 

Ми живемо в епоху циклічної економіки, переробляючи матеріали замість того, щоб просто викинути їх. Це майбутній тренд в роздрібній торгівлі, за словами Крессе Рестлинг з модного luxury бренду Elvis & Kresse. При створенні своєї компанії Рестлинг ставила перед собою завдання вирішити проблему з десятьма мільйонами тонн сміття в Лондоні в рік. Компанія перетворила пожежні шланги, що підлягають утилізації, в матеріал для виготовлення розкішних виробів, а потім взялася за відходи шкіряної промисловості. Компанія Рестлинг є Сертифікованої Корпорацією В (Certified B Corporation – сертифікат підтверджує наявність найвищих соціальних і екологічних показників, прозорості та фінансової відповідальності). Кресс вважає своє підприємство компанією майбутнього.

 

 

     

            

Рис.2.  Elvis & Kresse

Фото: офіційний сайт www.elvisandkresse.com

 

2. Як інновації допоможуть інтернет торгівлі залишатися актуальною

 

Роздрібна торгівля на даний момент залишається актуальною, але вона може відстати від нових потреб клієнтів через труднощі швидкого запуску нових продуктів. В даний час найважливіше – це швидкість твого розвитку. Фахівці впевнені, що сьогодні нові продукти повинні з'являтися раз в один або два квартали, а не через кілька років, як раніше. Домогтися цього можна шляхом використання штучного інтелекту як основного інструменту, який допоможе працювати з логістикою, запасами, фінансовим прогнозом або технологічним процесом.

 

3. Нам більше не доведеться думати про готівку

 

Люди люблять витрачати, але часто ненавидять думати про оплату. Процес повинен стати невидимим для клієнта, займати мінімум часу. Наприклад, Uber: користувачі сплачують, навіть не помічаючи цього. Платіж став невидимим. Ця легкість оплати повинна бути у всіх сферах, коли ми сплачуємо онлайн, коли ми опплатимо в магазині. Коли компанія не готова створювати процес оплати швидким і непомітним, це означає, що компанія не готова до змін  та до інноваційних рішень.

 

4. Споживач буде королем

 

Гарна новина для покупців: зараз саме вони створюють правила інновацій. Кожна компанія повинна в своєму розвитку орієнтуватися на запити, потреби та побажання споживачів.

 

5. Відсутність розбіжностей стане новою нормою

 

Якщо рітейлери завтрашнього дня не зможуть прислухатися до потреб своїх споживачів і, що ще важливіше, йти в ногу з їх постійно зростаючими очікуваннями від покупок, це стане кінцем їх бізнесу. Споживачі не люблять розбіжностей. Директор групи Facebook Мартін Харбек, вважає: "Щоб вижити, компаніям доведеться не відставати від стандартів, встановлених для клієнтів найкращим брендом у цій галузі. І спосіб зробити це – повністю усунути різницю "

 

Багато експертів вважають, що фізичні магазини будуть являти собою місце, де бренди і клієнти зможуть вибудовувати довірчі відносини. Майбутнє роздрібної торгівлі переходить з транзакційного бізнесу до поведінкового – вибудовування відносин з клієнтами. Бренди будуть давати більше можливостей для клієнтів в фізичних магазинах для ознайомлення з товаром, а транзакційний бізнес (оплата) перейде в онлайн.

 

Багато підприємців вже оцінили переваги інтернет-магазину, і використовують його поряд зі своїм реальним магазином, отримуючи додатковий прибуток, а деякі переходять виключно на бізнес в інтернеті, так як вигода в цьому істотна. Щоб весь процес купівлі відбувався в онлайн-режимі, був зручний і відбувався в кілька кліків, існують електронні платіжні системи. Одна з лідируючих на ринку – Fondy. Це відмінний інструмент, який допомагає зробити процес купівлі дійсно комфортним для користувача, а продавцю оперативно отримати кошти на свій розрахунковий рахунок.

 

6. "Фізичні магазини нікуди не підуть"

 

Безумовно фізичні магазини будуть існувати, але після видозмін в цифрові бренди. Типовим прикладом цифрового бренду, що використовує потенціал фізичного світу, є The Dreamery by Casper в Нью-Йорку. Компанія сну відкрила магазин, де споживачі можуть замовити 45-хвилинний сон, щоб випробувати матраци, перш ніж вони їх куплять. Це дозволяє споживачам, контекстуалізувати спосіб купівлі продукту.

 

 

Рис. 3. The Dreamery by Casper в Нью-Йорку Фото: офіційний сайт dreamerybycasper.com

 

Штучний інтелект і цифрові інструменти допоможуть роздрібній торгівлі дізнатися більше про потреби своїх клієнтів, але зосередити увагу варто на створенні відносин з людьми, це як і раніше буде ключовим завданням для брендів. І фізичний світ – це те, де це станеться.

 

Автор статті Фінтех-експерт компанії Fondy (https://fondy.ua) Валерія Вагоровська