Британський зоолог Десмонд Моріс у кінці 60 років писав, що «Велике місто – це не бетонні джунглі, це людський зоопарк». При всіх мінусах життя в «зоопарку», там є й свої позитивні сторони. Про принади, що притягують людей до великих міст, можна дізнатися на нашій ілюстрації.
[860][861]
ТЕОРІЯ
Індекс богеми
Річард Флоріда, професор університету Торонто, в своєму бестселері «Народження креативного класу» виклав теорію, згідно з якою існує пряма залежність між економічним успіхом міст і високою концентрацією в них хай-тек працівників, художників, акторів, лесбіянок і геїв. Новий «креативний клас» створює відкрите, динамічне, професійне середовище яке, в свою чергу, притягує ще більше креативних людей, так само, як нові бізнеси та капітал. Однак теорія Флоріди настільки ж популярна, настільки й контроверсійна. Багато дослідників стверджують, що вчених Флорідою індекси, такі як «індекс богеми» чи «індекс геїв», не мають необхідного рівня кореляції з економічним зростанням міст.
НЕЗВИЧНІ ЗАХОДИ
Список незвичних заходів для покращення ситуації в містах, які й так добре себе зарекомендували:
1. Всі нові будівлі повинні відповідати зеленим стандартам, розробленим владою міста (Остін)
2. Створення альтернативної енергії: вітро-, газо- та сонячні генератори. В Чикаго на дахах усіх міських музеїв встановлюються сонячні панелі. (Сакраменто, Сан-Франциско)*
3. Розвиток електричного та велосипедного транспорту (Практично всі західноєвропейські столиці, Чикаго )
4. Зелені пішохідні зони в центрі міста (Нью-Йорк, Чаттануга)
5. Ефективна та екологічно чиста переробка сміття (Портланд, Торонто)
6. Спеціально організовані владою міста тимчасові продовольчі ринки, де продукцію продають безпосередньо виробники (Париж, Сіеттл)
7. Безкоштовний міський Wi-Fi Іnternet (Мюнхен)
* До речі, в більшості міст світу, крім, можливо, Києва, енергогенеруючі компанії знаходяться у власності міської громади