Сергій Гайдай: “Хотів би, щоб на Луганщині був свій аеропорт, але розумію, що цього не буде”

Суспільство
27 Серпня 2021, 15:19

Питання стоїть на порядку денному вже кілька років. Замість зруйнованого Міжнародного аеропорту в Донецьку ще у 2019 році було передбачене будівництво та розвиток аеропорту “Краматорськ” з реконструйованим терміналом, злітно-посадковою смугою, пероном та привокзальною площею. Ці амбітні цілі були зафіксовані в Плані перспективного розвитку Донецької області. За три роки, на які був розрахований план, новий аеропорт так і не з’явився на місці аеродрому спільного базування воєнної та цивільної авіації, який з 2014 року не обслуговує пасажирів, а використовується військовими.

 

Тодішній міністр інфраструктури Володимир Омелян зазначав, що будівництво аеропорту сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості регіону, забезпечить додаткові робочі місця та зробить життя мешканців прифронтових територій більш зручним. Зауважимо, Краматорськ знаходиться не на лінії зіткнення, але у 2015 році саме аеродром зазнав потужного обстрілу систем залпового вогню з боку бойовиків.  

 

Також не пішла ідея щодо ремонту старого аеропорту Маріуполя: польоти близько до лінії фронту були визнані надто небезпечними. Не переконала комісію навіть ідея придбання ізраїльської системи “Залізний купол”, що пропонувала міська влада задля можливості відновити рейси у місті. На разі йдеться про побудову нового аеропорту на межі двох областей – Донецької та Запорізької. Його планують зробити по проєкту, який вже реалізований у Запоріжжі, тому прогнозують швидкий запуск. Але цей аеропорт територіально не буде зручним для мешканців більшої частини Донеччини та Луганщини. Через окупацію частини областей, шлях до Маріуполя з півночі регіону став набагато довшим.

 

Читайте також: Місцевим виборам у прифронтових громадах можуть завадити обстріли та диверсанти – протокол наради спрямований до ЦВК

 

Тому розробляється й інша концепція – будівництва нового аеропорту на межі Луганщини та Донеччини. Про конкретне місце поки що не повідомляється з міркувань безпеки. Голова Луганської ВЦА Сергій Гайдай пояснив Тижню, що такий компроміс враховує економічну доцільність, але навряд чи реалізація проєкту відбудеться швидко. “Аеропорт треба будувати в Донецькій області, але поруч з Луганщиною. Я би хотів, щоб на Луганщині був окремий аеропорт, але розумію, що цього не буде. У нас 650 тисяч населення плюс десь 70 тисяч переселенців, а на Донеччині живе набагато більше. Ми не зможемо побудувати три аеропорти – бо під Маріуполем теж потрібен окремий аеропорт. Такі об’єкти не будується за півроку за нагальних потреб, це стратегічні будівництва. Наразі місця конкретного ще затвердили, але переговори з цього приводу підходять до екватору”.