Тарас Березовець політехнолог

Римейк 2004-го

ut.net.ua
4 Вересня 2009, 00:00

 

Виборча кампанія Віктора Януковича багато в чому стане римейком 2004 року. Хоча буде й ключова відмінність – цього разу лідер регіоналів стартуватиме не з крісла прем’єра, а з дещо незвичної для нього опозиційної ніші. В усьому іншому Янукович і біло-блакитний штаб традиційно сповідують принцип «нове – це добре забуте старе», тому робитимуть ставку на перевірені кадри й політтехнології.
 
Головні меседжі Януковича-кандидата знову, як і 5 років тому, крутитимуться навколо таких тем, як соціальний популізм (зокрема ПР уже задекларувала на рівні законопроекту підвищення пенсій та мінімальної зарплати – і це в умовах глибокої економічної кризи), мовне питання і союз із Росією. А також – тема наведення порядку крізь призму боротьби з кризою, яку помаранчеві (Ющенко, Тимошенко і Ко), як стверджує Янукович, «бездарно програли». Все це вкупі зі значними медійними та кадровими можливостями Партії регіонів дає лідерові опозиції найкращі стартові можливості.
 
Безперечно, управління таким розгалуженим механізмом вимагатиме від керівників виборчої кампанії Віктора Януковича неабиякої мобільності та оперативності. Формальний глава виборчого штабу Микола Азаров не готовий нести подібний тягар. Особливо враховуючи різновекторність інших менеджерів перегонів та їхній конфліктний потенціал. Призначення колишнього шефа ДПА на роль керівника кампанії – радше жест відчаю з боку Януковича, який змушений шукати баланс між рівновеликими угрупованнями Фірташа-Льовочкіна-Бойка та Ахметова-Колесникова. А ще є брати Клюєви, Шуфрич, Тихонов… Тому наразі реальним campaign manager є Борис Колесников, який потроху перебирає до своїх рук важелі керування виборчим штабом.
 
Що стосується команди політтехнологів, то вона наразі перебуває на етапі становлення. Але вже зрозуміло, що провідні посади в ній знову посядуть американці й росіяни.
 
З огляду на спеціфіку електорату Півдня і Сходу, інформаційно-рекламна кампанія Віктора Януковича буде максимально спрощеною і зводитиметься до постійного нагадування про те, що «при Вікторі Федоровичу такого безладу не було». А також про особливі відносини з Росією, що їх, мовляв, гарантує лише президент Янукович. Головне ж надзавдання – знайти шлях до серця базового електорату, який із часу останніх виборів встиг розчаруватися в своєму кандидатові.
 
Утім, вихід до другого туру Януковичу практично гарантовано (хоча його результат і зможуть дещо зіпсувати кандидати Петро Симоненко, Володимир Литвин, Сергій Тігіпко й Інна Богословська), де його, якщо вірити соціологам, чекає головний двобій із Юлією Тимошенко. А от другої поразки ні електорат, ні партія Вікторові Януковичу вже не подарують.