Російські тролі ховають отруйні меседжі в повідомленнях, які в США вважають дотепними – Washington Post

11 Березня 2019, 12:51

10 вересня 2018 року користувач @PoliteMelanie написала більш ніж 20 тисячам своїх читачів на Twitter: «Критикувати Дональда Трампа у книзі – не чесно. Це все одно, що критикувати аміша на телебаченні». Наступного ж дня видання Chicago Tribune оголосило це повідомлення переможцем конкурсу «Твіт тижня». Однак, коли читачі чиказької газети голосували, вони не знали, що їхній фаворит – троль Росії, пише Washington Post.

 

Сторінках @PoliteMelanie виявилася частиною добре скоординованої мережі російських фальшивих облікових записів у соціальній мережі, за якими американське видання стежило під час середньострокових виборів у США в 2018 році.

 

Оцінка того, які матеріали, з яких джерел і з якою періодичністю з’являлися на сторінці, викрила те, що нею насправді керують працівники російської «Агенції інтернет-досліджень», відомою як фабрика тролів.

 

Це таємна організація в Санкт-Петербурзі, яку фінансує російських олігарх і «кухар Володимира Путіна» Євген Пригожин.

 

Його фабрика тролів роками працює над тим, щоб впливати на політичні діалоги в соціальних мережах по всьому світу. Багатьом здається, що повідомлення російських тролів – це груба атака написана ламаною англійською мовою, яка містить фальшиві «новини» чи просту пропаганду Путіна. Більшість американців вірять, що вони зможуть відчути російських тролів за кілометр і що вони ніколи не мали справу з ними. Але цю впевненість, однак, перекреслює те, що роблять люди Пригожина.

 

Видання пише, що впродовж минулого року намагалося дослідити і вивчити методи роботи російської фабрики тролів, щоб зрозуміти її стратегії і тактики. Як і операції з дезінформації КДБ у минулому, сучасні кампанії ставлять дві головні цілі.

 

По-перше, російські тролі намагаються посилити розколи і поляризувати США через ідеологічні суперечки. Поки ми б’ємося між собою, ми не звертаємо увагу на те, що Путін робить в Україні чи ще десь. По-друге, вони намагаються підірвати нашу довіру до інститутів, які підтримують силу нації і демократії. ЗМІ, наука, академічні кола і вибори постійно стають цілями для отрути тролів.

 

 

Однак, як зауважує Washington Post, робота фабрики тролів значно тонша, часто більш дотепна і органічна, ніж думають американці. Оператори в Санкт-Петербурзі розуміють, як інформація поширюється на платформах, які вони використовують. Більше того, вони добре розуміють, як ця інформація досягає американської аудиторії. Опираючись на теорію про те, що мух легше зловити на мед, повідомлення тролів інколи не такі вже й негативні. Вони дотепні, цікаві і підбадьорливі – все для того, щоб здобути довіру підписників.

 

Троль PoliteMelanie переміг у конкурсі «Твіт тижня», тому що американцям його повідомлення здалося смішним. Вони поширювали його повідомлення і підписувалися на сторінку з тієї ж причини. Перш ніж Twitter видалив сторінку PoliteMelanie, її повідомлення про Трампа і емішів зібрало 125 тисяч поширень і лайків. І це був навіть не найбільш популярний твіт. Інше повідомлення стало темою гарячого обговорення на сторінках блогу Scary Mommy. А ще одне підхопив популярний гумористичний сайт CollegeHumor.com.

 

Всього російський троль зібрав близько 25 тисяч підписників менш ніж за півроку, збудувавши свій «бренд». І повідомлення інших сторінок з тієї ж російської мережі здобули схожий успіх. Їх цитували Washington Post, CNN, BuzzFeed, Al-Jazeera, New York Post і журнал Essence і ще багато інших.

 

Аналіз 2 мільйонів англомовних повідомлень, які Twitter оприлюднив минулого липня, демонструють, що російські тролі набрали 30 мільйонів лайків і 20 мільйонів поширень серед 1866 англомовних сторінок за період між 2014 і 2017 роками. І дані вказують на те, що їхні успіхи покращувалися з кожним роком. Тролі не завжди б’ють «в яблучко», але вони, вочевидь, добре розуміються на «вірусному явищі» в соціальних мережах. Вони дуже хитро використовують питання культури й ідентичності. Часто вони перші, хто вносить новий розкол у обговорення. І нерідко ці дебати переходять з Twitter в друковані ЗМІ. І теми дуже різні: від вакцинації до гравця в американський футбол Коліна Каперніка. Російські тролі яро відстоювати обидві сторони у сварці. Роблячи це, вони намагаються посилити розколи і зламати США ідеологічно. Саме тому фальшиві сторінки фабрики тролів атакують різні аудиторії за допомогою різних добре продуманих повідомлень.

 

В червні 2017 року фальшивий «користувач» @Crystal1Johnson, який керував групою Black Lives Matters, написав більш ніж 50 тисячам підписників: «Варто пам’ятати, що найбільш освічена Перша леді в історії США – це афро-американська жінка з двома дипломами «Ліги плюща» від Гарварду і Прінстона». Це повідомлення набрало майже півмільйона лайків і поширень. І хоч воно на перший погляд посилало позитивний меседж, насправді його можна було прочитати і як докір всім іншим дружинам президентів США. Тролі добре знають, що все залежить від того, хто прочитає повідомлення.

Позначки: