Російська влада взяла кінематограф під свій цілковитий контроль

15 Грудня 2012, 15:40

«Можна лише уявити, скільки нині справді талановитих сценаристів і режисерів почнуть вправлятися на ниві держзамовлень, тішачи себе тим, що на замовлення також можна зняти талановите кіно і сказати те, що хочеш», – пише оглядач.

Як зауважує автор, на цьому й «зламалося чимало митців, починаючи з Ейзенштейна і Довженка, завершуючи сучасними Міхалковим чи Хотіненком».

«Обидва останні продемонстрували надзвичайну художню безпорадність, тільки-но почали знімати кіно, що відповідало миттєвим потребам держави, – «Стомлені сонцем-2», «Поп», «1612», – додає автор.

«Що гірші справи у державі, то більше грошей витрачається на кіно «на замовлення» – у тоталітарній державі кінематограф зазвичай виконує функцію п’ятої влади, яку використовують для «правильного» виховання населення. Що кращі справи, то більше держава виділяє коштів на безповоротну допомогу кінематографу. Така проста соціальна арифметика…», – пише автор.

Детальніше про це читайте у статті «Химери п'ятої влади» у №50 «Українського тижня»