Російська розвідка витратить $10 млн на створення системи моніторингу соціальних мереж

27 Серпня 2012, 11:22

Тендери на розробки з кодовою назвою «Шторм-12», «Монітор-3» і «Диспут» проведені у січні-лютому 2012 року. Головна мета проекту – розробка методик формування громадської думки через соціальні мережі, пише газета «КоммерсантЪ».

Державний замовник – Військова частина N54939, яка, за ынфоормацією джерел видання, входить до системи СЗР – просить розробити програми «для дослідження методів розвідки інтернет-центрів і регіональних сегментів соціальних мереж» (Диспут) на 4,41 млн руб., «дослідження методів негласного управління в Інтернеті» (Монітор-3 ) на 4,99 млн руб., а також здійснити науково-дослідну розробку «засобів просування спеціальної інформації в соціальних мережах» (Шторм-12) на 22,8 млн рублів.

Планується, що спочатку моніторити блогосферу буде система «Диспут», потім отриману інформацію аналізуватиме «Монітор-3». На основі отриманих даних, потрібну інформацію в соцмережі вкидатиме система «Шторм-12».

Згідно з документами, крім формування громадської думки, системи використовуватимуться для збору статистики та аналізу ефективності розповсюдження інформаційної хвилі», а також для аналізу придатності найбільш популярних сервісів соціальних мереж для ініціювання інформаційних хвиль різної тематичної, соціальної та іншої спрямованості.

Безпосереднім виконавцем по всіх трьох конкурсів стала компанія «Ітеранет», гендиректор якої – Ігор Мацкевич – у минулому перший заступник начальника Інституту криптографії, зв'язку та інформатики Академії ФСБ.

Як повідомлялось, минулого року ЦРУ визнало, що відстежує події у світі через мікроблоги типу Twitter, соціальну мережу Facebook і її аналоги. За словами глави Центру аналізу відкритої інформації спеціального підрозділу ЦРУ Дага Нанкіна, щодня співробітники Центру переглядають величезні обсяги інформації, що перебувають у відкритому доступі у всесвітній павутині, і на основі отриманих даних складають доповіді, що містять огляди громадської думки в світі, для президента США. Крім того, аналітики проводять огляд преси і телебачення, слідкують за соціальними мережами і блогами, а також випусками радіостанцій.

Наразі основна увага ЦРУ зосереджена на аналізі соціальних ресурсів.

Нагадаємо, Україна входить до п’ятірки країн, інтернет-користувачі яких найактивніше вдвідують соціальні мережі.