Рік до Євро-2012: У Польші пасуть задніх Варшава та Познань

8 Червня 2011, 09:18

За даними видання, перший сигнал тривоги пролунав на Національному стадіоні в Варшаві. Спочатку проблеми виникли із сходами на стадіоні, а після проливного дощу минулого тижня, почали протікати стелі.

Напружена ситуація панує довкола будівництва автомагістралі А2 між Лодзю та Варшавою. Якщо переговори з китайською компанією COVEC, яка веде будівництво автостради зірветься і китайці вийдуть з долі, немає жодних шансів, що яка-небудь інша компанія встигне вчасно закінчити проект. Таким чином, пише видання, головна автострада із Західної Європи буде мати 20-кілометрову прірву перед самою столицею Польщі.

Нещодавно Міністерство спорту Польщі оприлюднило звіт, в якому зазначено, що підготовка до Чемпіонату Європи іде шаленими темпами. Хоча не заперечується наявність певних проблем на окремих відрізках автомагістралей А4 (Шарув-Кжиж) та А1 (Стрикув-Ченстохова).

Загалом, як повідомляється у звіті «Інформація про виконання багаторічного фінансового плану країни на 2010-2013 рр» Міністерства фінансів Польщі, до Євро-2012 в країні на кінець 2010 було завершено понад 1200 км нових або відремонтованих доріг, 1440 км трас залишалося ще в процесі будівництва або реконструкції, розпочато програму модернізації 71 залізничного вокзалу, розбудовано 8 аеропортів (у Варшаві, Гданську, Вроцлаві, Познані, Катовіцах, Щецінє-Голєновє, Жешові та Кракові).

Як зазначає видання Gazeta Wyborcza, стан готовності міст до проведення Євро-2012 можна позначити за 5-бальною шкалою. Зокрема, Познань отримала 3 бали. У місті вже готовий стадіон, на якому попередньо провели кілька пробних матчів. Тривають реконструкції доріг та розбудова аеропорту.

У Варшаві до чемпіонату готові також на 3 бали. Ліквідація недоліків під час будівництва Національного стадіону займе щонайменше 4 місяці, проте конкретних термінів не може сказати ніхто, відзначає видання. 

Проблем немає зате з аеропортом Окенце, який на сьогодні є найкращим аеропортом країни. Будівництво нового терміналу добігає кінця. На завершенні також будівництво понад кілометрового тунелю між аеропортом та центром міста. Заплановані також ремонтні роботи на залізничних вокзалах Варшави.

Вроцлав отримав 4,5 бали. Будівництво на стадіоні буде завершене наприкінці червня 2011 року, як і заплановано. До кінця року повинен бути збудованим також новий термінал в аеропорту, який має приймати 3,2 млн осіб щорічно, а після подальшої розбудови – 7 млн осіб. Наразі пасажироспроможність аеропорту складає 1, 65 млн.

Однак через брак коштів у місті так і не завершать залізничне- та автосполучення між стадіоном та аеропортом.

Щодо готелів, то місць за словами організаторів Євро-2012, буде багато, але не достатньо. До Євро мали б збудувати 14 нових готелів, але їх реальна кількість значно скоротилася. Проте вболівальники та гості Євро можуть розраховувати на величезні кемпінги та наметові містечка.

У Гданську рівень підготовки до Євро можна оцінити на 4 бали. Роботи в аеропорту  перевищують графік. Проте інші проекти не будуть втілені в життя. Так, зокрема, не буде тунелю під Віслою та траси Сухарського, якою вболівальники з Варшави мали б дістатися прямо до стадіону в обхід центру міста. Проте буде споруджено нові трамвайні колії та об’їзна дорога.

Позначки: