«Рідкісний ресурс»: усе, що потрібно знати про 22 Docudays UA

4 Червня 2025, 13:47

22 Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA пройде в Києві з 6 по 13 червня. Покази та події відбуватимуться в кінотеатрі «Жовтень» (вул. Костянтинівська, 26), KINO42 (вул. Костянтинівська, 11Б), Ukraïnka Gallery (вул. Ігорівська, 1/8), а також в онлайн-кінотеатрі DOCUSPACE. Розклад та купівлю квитків шукайте на сайті Docudays UA docudays.ua.

Цьогоріч ми представимо 71 фільм із 38 країн світу: від Чилі до Бутана. У програмі – 15 українських стрічок: 7 національних прем’єр і 4 світових. Також глядачі й глядачки зможуть побувати на виставці та відвідати актуальні правозахисні дискусії. Docudays UA збере близько 80 гостей, з яких понад 20 – з-за кордону.

Центральна тема 22 Docudays UA – «Рідкісний ресурс». На фестивалі ми говоритимемо про ресурси як силу для творення суспільства, про боротьбу за європейське майбутнє нашої держави, потребу розвивати й підтримувати громадську активність, реформувати соціальні інститути й державні політики. А також розмірковуватимемо про зміцнення сил на опір ворогу й про горизонтальну співдію в повсякденному житті – задля перемоги.

Створюючи візуальний образ 22 Docudays UA, ми запросили до співпраці художника Олександра Грехова. Скатертина, кавун, хлібина, букет – це зізнання в любові до рідної землі, її родючості, творчої енергії людей, які тут живуть. Присвятою красі й багатству нашої землі є й головний ролик 22 Docudays UA, який можна переглянути на нашому Youtube-каналі. До роботи над фестивальними нагородами ми залучили художника Сашу Долгого.

КІНОПРОГРАМА

Один із цих рідкісних ресурсів – відомий в Європі лікувальний курорт Куяльник на Одещині – досліджує ірландський режисер Гар О’Рурк. Його фільм «Санаторій» відкриє 22 Docudays UA. Світова прем’єра стрічки відбулася в конкурсній програмі 22 Копенгагенського міжнародного фестивалю документального кіно.

Традиційно фільми на Docudays UA змагатимуться в конкурсах DOCU/СВІТ, DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО. На нагороду RIGHTS NOW! номіновано 10 стрічок, обраних із усіх фестивальних програм. Її вручать креативному документальному кіно, що досліджує сучасний світ і робить значний внесок у дискусію про людську гідність, свободу та рівність. Кожну конкурсну програму оцінює окремий склад журі, до якого входять зарубіжні та українські експерт(к)и, документаліст(к)и, правозахисники й правозахисниці. Свої стрічки-фаворити оберуть також студентське журі й журі Спілки кінокритиків України.

До національного конкурсу DOCU/УКРАЇНА увійшло 5 фільмів про боротьбу та суб’єктність українського народу: «З любов’ю з фронту» Аліси Коваленко, «Стрічка часу» Катерини Горностай, «Зшиті кроки» Аліни Максименко, «Пісні землі, що повільно горить» Ольги Журби та «Мілітантропос» Єлизавети Сміт, Аліни Горлової та Семена Мозгового. Стрічки цієї програми вже показували в програмах найбільших світових фестивалів – зокрема на Каннському, Венеційському кінофестивалях та на Берлінале.

Конкурс DOCU/КОРОТКО представить для глядачів і глядачок 15 стрічок із 14 країн світу в жанрах документальної анімації, фільмів-портретів, гібридних форм та креативної документалістики. У програмі: «У серці долини – спів» Натана Феґана, «Пил – це кит, це сонячне світло» Марії Касас Кастільйо, «Звістка від них» Маріано Шондорффа, «Adidas керує реальністю» Ігоря Вамоса та Кейл Оріон Троїсі, «Субмарина» Олівії Закшевської, «Дика дівчина з містечка Брашвалі» Гетер Кассано, «Ланавару» Анхелло Фаччіні Руеди, «Розчаклування» Жанаїни Ваґнер, «Плин стійкості» Пранамі Коч, «Бездоганна граматика» Андреа Сувіто, «Ми є на мапі» Сантьяго Родрігеса Карденаса, «Мама Мікра» Ребекки Бльохер і Фредеріка Шульда, «Будинок біля річки» Адрієна Шармо та дві стрічки з України: «Як пройшли мої літні канікули?» Антоніо Лукіча і «Де мій бронік?» Дарʼї Пенькової.

До міжнародного конкурсу DOCU/СВІТ увійшло 10 фільмів із 14 куточків світу, які запрошують у подорож непростими запитаннями про людину та її життєві виклики. Зустрічайте: «Межі Європи» Аполени Рихлікової, «Де на деревах росте м’ясо» Алексіса Франко, «Безмовні дерева» Аґнєшки Звєфки, «Листи до Хави» Наджиба Нурі та Расула Нурі, «Світле майбутнє» Андри МакМастерс, «Моя золота дитина» Маартена Де Шуттера, «Твоє життя без мене» Анни Рубі, «Сімейний підхід» Даніеля Абми, «Про святе і грішне» Ґієдре Бейноруте та український фільм «2000 метрів до Андріївки» Мстислава Чернова.

Поза конкурсом цьогоріч 8 програм – це традиційні DOCU/ХІТИ, DOCU/АРТ, DOCU/ЮНІСТЬ і кінопрограма спеціальних подій, а також особливі: центральна програма «Рідкісний ресурс», сформований у партнерстві з кінофестивалем FIDOCS «Чилійський погляд», програма фільмів, створених у копродукції з суспільним мовником ARTE Франція, «У cвіті ARTE» та наша нова програма коротких метрів для і про підлітків Docs4Teens, створена в партнерстві з Краківським кінофестивалем, Festival Dei Popoli та FIPADOC.

У центральній фестивальній програмі «Рідкісний ресурс» – 5 стрічок, що утворюють поліфонічне розмірковування про природу демократії. «Оаза» Тамари Урібе та Феліпе Моргадо оприявнює шлях політичної трансформації в Чилі: від масових протестів 2019 року до неочікуваного провалу прогресивного проєкту нової конституції у 2022-му. «Лагуна воїна» Пабло Альвареса-Меси переплітає між собою екосистему та ландшафт із усними історіями та політичними процесами, слідуючи за буквальним маршрутом визволення Колумбії від іспанського імперського панування. «Американська пастораль» Обері Едлер – хроніка боротьби пенсильванського селища за майбутнє місцевих державних шкіл, що піднімає питання про протистояння пропаганді та критичне мислення як основу демократичного устрою. Стрічка отримала Премію за найкращу режисуру на Міжнародному фестивалі документального кіно в Амстердамі IDFA. «Санаторій» Гари О’Рурка, що відкриває цьогорічний Docudays UA, оповідає про легендарний оздоровчий центр в Одеській області, що працює з унікальними лікувальними грязями. «Паперова країна» Маріон Бое стежить за адвокаткою, яка вже двадцять років юридично супроводжує неповнолітніх мігрантів/-ок, які намагаються потрапити до Франції без супроводу дорослих.

До спеціальної програми «Чилійський погляд: фокус кінофестивалю FIDOCS» на 22 Docudays UA увійшло 5 фільмів, які досліджують розмиті межі між пам’яттю, спротивом та інтимними просторами повсякденного життя. Стрічка «Коли хмари ховають тінь» Хосе Луїса Торреса Лейви стає місцем для медитативного пізнання горя, самотності та ледь помітних зустрічей у найпівденнішому містечку Америки. У фільмі «Непевна тінь» Селести Рохас Мугіки архів перетворюється на творчий акт спротиву, де батько й донька долають травми через чуттєвий діалог між образом та пам’яттю. «Вогняне місто» Ніколаса Моліна занурює нас у портове місто Вальпараїсо, де лісові пожежі загрожують природі та життю. «Ті, кого не люблять» Тани Гілберт конструює глибокий колективний портрет ув’язнених матерів за допомогою таємних записів із мобільних телефонів. А «Соцреалізм» Рауля Руїса та Валерії Сарм’єнто пропонує сатиричні й зворушливі роздуми про мрії та розчарування чилійського соціалістичного експерименту, поєднуючи минуле та сьогодення через унікальну кінематографічну форму спротиву.

Серед DOCU/ХІТІВ, відзначених на провідних світових фестивалях, – «Скло – моє нереалізоване життя» – зворушлива автобіографічна стрічка режисера Рогіра Капперса, який у 52 роки вирішує кардинально змінити своє життя, повернувшись до дитячої мрії – музичної гри на склянках. Фільм дебютував на IDFA та отримав нагороду на Thessaloniki International Documentary Festival. «Квартали» Алессандри Челезії досліджує особисту й колективну памʼять мешканців/-ок району Нью-Лодж у Белфасті, де й досі відлунює біль The Troubles – майже 30-річного конфлікту між католиками та протестантами. Стрічка отримала низку нагород на фестивалях: CPH:DOX у Копенгагені, швейцарський Visions du Réel та Docs Ireland. У стрічці «Агент щастя» Аруна Бхаттараї та Доротті Зурбо ми бачимо сучасне бутанське суспільство – побут, традиції, виклики, радощі та самотність. Фільм відвідав понад 40 міжнародних фестивалів, отримав Приз глядацьких симпатій на фестивалі у Сан-Франциско та головну нагороду на Biografilm Festival у Болоньї. «Мілісутандо» Мілісутандо Бонґели досліджує вплив апартеїду на власну ідентичність режисерки та сучасне південноафриканське суспільство. «Мілісутандо» мав прем’єру на Sundance 2023, брав участь у CPH:DOX 2023, Sheffield DocFest 2023 та багатьох інших фестивалях. «Поїзди» Мачея Дригаса – вражаюча безсловесна кінопоема, повністю створена з архівних чорно-білих матеріалів, які переносять нас у подорож Європою початку XX століття, де кожен кадр – фрагмент історії, а кожен поїзд – символ і прогресу, і катастрофи. «Поїзди» отримали гран-прі за найкращий фільм та найкращий монтаж на IDFA 2024.

Через архів, інтимні спогади й іноді провокативні образи три стрічки програми DOCU/ART запрошують нас осмислити, як памʼятати відповідально. «Я не та, ким хочу бути» Клари Тасовської досліджує архів та особистий щоденник чеської фотографки Лібуше Ярцовʼякової як свідчення про життя Праги після подій 1968 року. Побудований на архівних матеріалах, родинних зйомках та унікальному аудіоінтерв’ю 1960-х років «Пропагандист» Люка Боумана відтворює шлях амбітного режисера, який, знехтувавши етикою, став інструментом нацистського режиму. Цьогорічний переможець Роттердамського кінофестивалю «Фіуме або смерть!» Ігоря Безіновича – роздум про природу комеморації, що змішує архівні фото, театралізовані реконструкції, експертні коментарі та карнавальний абсурд.

До програми «У cвіті ARTE» увійшло три повнометражні фільми, вироблені повністю або в співпраці з суспільним мовником ARTE Франція. «Саундтрек перевороту» Йохана Грімонпреза досліджує вбивство Патріса Лумумби, першого премʼєр-міністра незалежного Конґо, та роль джазу як інструменту культурної дипломатії США під час Холодної війни. Стрічка була номінована на премію «Оскар» у категорії «Найкращий документальний повнометражний фільм». Фільм «Наркотики» Аліс Одіо та Жана-Робера Віалле засвідчує останні моменти надії на свободу тих, хто працює у сфері торгівлі наркотиками, і показує, як система французького правосуддя взаємодіє з цими людьми. До цієї програми входить також «Американська пастораль» Обері Едлер, що фіксує боротьбу пенсильванського селища за майбутнє місцевих державних шкіл – і водночас одне проти одного.

 DOCU/ЮНІСТЬ фокусується на становленні особистості у складних, а іноді – чужих та ворожих умовах. «Трек» Раяна Сідху оповідає про наполегливість на шляху до мрії, показуючи трьох боснійських підлітків, що відновлюють легендарну спортивну трасу для санного спорту, зведену до Олімпійських ігор у Сараєво 1984 року. «Король Рідван» Семмі Шефа Ідріса ставить питання про крихкі межі соціальних мереж, оповідаючи про 20-річного хлопця з інтелектуальною недостатністю, який прагне стати репером, попри популярність, здобуту через насмішки в TikTok. «Дім, якого шукаєш» Паріси Амінолахі через повсякденні сцени ілюструє, як іранська родина намагається віднайти відчуття дому після переїзду до Швеції. Прийняття себе, подолання своїх страхів та пошук упевненості в собі зачіпає робота Емі Бухвальд «Відлуння», що збирає висловлювання героя та героїні, котрі проходять курс логопедичного лікування. Стрічка Пурви Бхат «Про що фільм?» порушує питання довіри між дітьми й батьками у спілкуванні на незручні теми. Фільм отримав премію IDFA за найкращий молодіжний документальний фільм. Анімація «Mû» Малін Нойманн – чарівна і світла подорож дитини на казковій істоті у пошуках води, що зникла. «Чарівна шафа» Крісти Буране — це п’ять захопливих історій, де гра в хованки відкриває двері до пригод у чарівному лісі.  «Денний сон» Нілса Скапанса — казкова боротьба за сни, де восьмирічна Антонія стає героїнею у світі між фантазією й реальністю.

Короткометражні фільми програми Docs4Teens обʼєднує прагнення їхніх героїв і героїнь до свободи самореалізації. В центрі фільму «Фатме» Діали Аль-Хіндаві – дівчинка, що попри всі соціальні обмеження та стереотипи хоче стати найсильнішою. «Остання пісня з Кабула» Кевіна Макдональда та Рухі Хамід оповідає про учениць музичної школи, які не полишають своєї любові до музики попри всі потрясіння в країні. У стрічці «Пухлик» Джессіки Бішопп ми спостерігаємо за ісландськими підлітками, що подорожують містом аби рятувати заблукалих пташок. А у фільмі «Карнавал» Жюстін Мартен бачимо, як раз на рік люди збираються в лісі, подалі від міської метушні, щоб разом зануритися в циркове мистецтво.

Серед спеціальних подій побачимо повнометражний дебют Лесі Дяк «Татова колискова» – відверту розмову про любов, втрати та стосунки між донькою та її батьком. «Державні іспити» Ґіорґі Мревлішвілі, члена цьогорічного журі RIGHTS NOW!, – спостереження за вчителькою картвельської мови та літератури Наною Мґалоблішвілі та її учнями й ученицями, які готуються до національного іспиту. «Мій щоденник сексуального шантажу» Патрісії Франкеси – особисте розслідування сексуального шантажу й цифрофого переслідування в Мексиці. Кожен із цих кінопоказів продовжиться тематичною дискусією з циклу подій RIGHTS NOW!

Закриє 22 Docudays UA показ фільму «Агент щастя» Аруна Бхаттараї та Доротті Зурбо з програми DOCU/ХІТИ.

АРХІВ ВІЙНИ

Позаконкурсна програма «АРХІВ ВІЙНИ / ДОКАЗИ» на 22 Docudays UA представить фільми, створені кінематографіст(к)ами, активіст(к)ами, журналіст(к)ами та правозахисниками/-ицями під час повномасштабного російського вторгнення в Україні. У центрі цих робіт – розслідування воєнних злочинів та свідчення постраждалих, передусім цивільного населення. Програма створює простір для обміну досвідом між тими, хто документує війну поза традиційним кінематографом.

«Буча. Яблунська» від «Радіо Свобода» реконструює три дні найінтенсивніших розстрілів мирного населення у березні 2022-го на однойменній вулиці, використовуючи відео з камер, свідчення очевидців і секретні документи. Центр просторових технологій у фільмі «МІСТО В ТЕАТРІ: Російський авіаудар по Маріупольському драмтеатру» занурює в трагедію за допомогою 3D-реконструкції, відтвореної через спогади свідків і тисячі візуальних доказів. Харківська правозахисна група у «Голосах Маріуполя» дає слово тим, хто вижив під бомбардуваннями без зв’язку та світла, аби їхню трагедію почули та памʼятали протягом століть. «Коли вода кричить» від The Kyiv Independent досліджує, як російські війська знехтували евакуацією під час підриву Каховської ГЕС. Фільм «Могила» від «Ґвара Медіа» розказує історію масового поховання в Ізюмі та пошук справедливості родинами загиблих. А «Розстріляний: історія чоловіка, який проривався додому» від «Слідство.Інфо» відтворює маршрут Олександра Степанечка, який загинув, намагаючись дістатися Ірпеня Житомирською трасою – через аудіоперехоплення, фото, відео та свідчення російського офіцера.

В межах програми «АРХІВ ВІЙНИ / ДОКАЗИ» відбудеться дискусія, під час якої автор(к)и фільмів поговорять про сьогоднішні виклики, зміни в мотивації та реаліях документування війни, а також про пошук сенсів у цій роботі після трьох років повномасштабного вторгнення. А з 7 по 12 червня в кінотеатрі «Жовтень» працюватиме переглядова кімната Архіву Війни, відкрита для всіх охочих дізнатися про базу даних, яка налічує понад 37 мільйонів матеріалів, а також про інструмент Lenses, що дає змогу швидко та якісно працювати з відкритими джерелами.

DOCU/КЛАС

Майстерня документального кіно DOCU/КЛАС пропонує 5 дискусій, що відбудуться в кінотеатрі «Жовтень» з 7 по 11 червня. Цього року говоритимемо про: горизонтальне мережування та підсилення співпраці українських кінофестивалів; пошук балансу між художнім висловлюванням і етикою зображення війни; роботу з аудіовізуальними архівами в кіно. Одна з панелей також буде присвячена магістральній темі партисипативної демократії, в ній, зокрема, візьмуть участь: Обері Едлер, режисерка стрічки «Американська пастораль», та Мстислав Чернов, режисер стрічки «2000 метрів до Андріївки»

 DOCU/ПРО

DOCU/ПРО – це 14 потужних дискусій, майстеркласів, презентацій та панельних дискусій для індустрії, що відбуватимуться з 7 по 12 червня. Одна з цих подій – презентація Асоціації неігрового кіно – буде відкрита для всіх охочих.

У суботу, 7 червня, ми почнемо DOCU/ПРО з подій, присвячених французькій екосистемі кіновиробництва. Цього ж дня відбудеться майстерклас від представників легендарного суспільного мовника ARTE Франція, які особисто приїдуть у Київ: керівника відділу суспільства та культури Фабріса Пушо, директора з редакційних питань Боріса Разона та аналітика даних Клемента Турона. 9 червня запрошуємо долучитися до теоретичної та практичної сесій, які присвячені травмі, підтримці, творчості й спільнотворенню. Вони будуть відкриті для кіноспільноти за попередньою реєстрацією незалежно від наявності індустрійної акредитації.

Власники/-иці індустрійних акредитацій зможуть відвідати 11 закритих майстеркласів, презентацій та нетворкінг-зустрічей. Учасникам і учасницям вдасться розібратися в тонкощах міжнародної копродукції завдяки рекомендаціям від провідних продюсерів/-ок із Литви (Дагне Вільджюнайте), Польщі (Катаржина Кучинська), Норвегії (Беате Хофсет), Канади (Джакомо Нуді) та Чехії та Словаччини (Матей Сотнік). Охочі дізнаються, як пітчити свій майбутній документальний фільм тут і зараз (практичний воркшоп від данського фахівця Мікаела Опструпа) та як успішно просувати відзняту стрічку (поради даватиме піар-консультантка, журналістка й засновниця агентства Bilenberg PR Ліне Біленберґ). Також буде день, присвячений кінотеатральному й онлайн-релізу, дистрибуторам та стримінговим платформам (три події, на яких ми розбиратимемо кейси фільмів «20 днів у Маріуполі», «Одного літа в Україні», «Яремчук: Незрівнянний світ краси», «Ми, наші улюбленці та війна» та знайомитемося з «Київстар ТБ», Megogo, Sweet TV, Takflix) та багато іншого. Цьогоріч ми також надаємо можливість записатися на індивідуальні консультації від провідних експертів/-ок світової документалістики: фахівця із розробки міжнародних документальних проєктів Мікаеля Опструпа та тьюторки й директорки асоціації DAE Бріджид О’Ші.

Уже вдруге на майданчику DOCU/ПРО відбудеться шоукейс RAW DOC. Під час закритих показів учасники/-иці RAW DOC отримають можливість поспілкуватися з потенційними партнер(к)ами, з-поміж яких представники/-иці європейських суспільних мовників, сейлз агентів і фестивалів. Цьогоріч Суспільне Мовлення приєдналося до шоукейсу RAW DOC як головний партнер, аби надати фінансову підтримку одному з фільмів-учасників. Окрім цього, один із проєктів здобуде нагороду від організації Rough Cut Service – дві безкоштовні консультації для обраного проєкту від визнаного режисера монтажу з багаторічним досвідом Нільса Пага Андерсена й ще одного члена колективу. Також традиційно запланована нагорода від KINO42 – можливість подивитися раф-кат свого фільму в кінотеатрі.

DOCU/СИНТЕЗ

Цьогоріч програма DOCU/СИНТЕЗ складатиметься з виставки «Як ми пам’ятаємо» від міждисциплінарної мистецької лабораторії LAB: DOCU/СИНТЕЗ х Архів Війни, низки розмов із митцями й мисткинями та кінопоказу й дискусії про евакуацію культурної спадщини з загрожених територій. На основі документальних матеріалів митці й мисткині створили проєкти, які торкаються тем пам’яті та культурної спадщини. Серед учасників/-иць: Вартан Маркар’ян та Вадим Махітка, Олександра Плетенецька та Анна Міхеєнко, Софія Короткевич, Вікторія Лихольот, Вікторія Розенцвейг, Володимир Прилуцький та Алік Дарман, Каріна Синиця, Анна Івченко, Віталій Янковий, Владислав Плісецький, Олексій Шмурак та Даша Подольцева. Виставка діятиме з 6 по 13 червня, 12:00–20:00, в Ukraïnka Gallery (вул. Ігорівська, 1/8). Експозицію доповнить низка артист-токів з автор(к)ами про їхні твори, роботу з документальними матеріалами, форматом і темою проєкту: 8 червня о 17:30 та 10 червня о 18:30 у галереї. 7 червня о 18:00 відбудеться дискусія «(Не)рухома культурна спадщина» та показ і обговорення роботи Жанни Кадирової «ВПО». Локація – кінотеатр «Жовтень», зала «Класік» (вул. Костянтинівська, 26). Вхід на усі події вільний.

ПРАВОЗАХИСНА ПРОГРАМА RIGHTS NOW!

Події правозахисної програми RIGHTS NOW! проходитимуть із 7 по 12 червня. До обговорень долучаться провідні правозахисники/-иці й експерт(к)и – Максим Буткевич, Ольга Решетилова, Євген Глібовицький, Ольга Айвазовська, Людмила Гусейнова, Мар’яна Беца та команди Центру громадянських свобод, Української Гельсінської спілки з прав людини, «Реконінґ Проджект» та інших авторитетних громадських ініціатив, що сприяють демократичним змінам і розбудові громадянського суспільства.

У межах серії подій «Кави з правозахисниками/-ицями», що проходитиме на терасі «Бурси», поміркуємо про стирання української ідентичності в дітей на тимчасово окупованих територіях, справедливу відповідальність за колабораціонізм, а також про свободу мирних зібрань, проблему звільнення українок із російської неволі та бар’єри, з якими стикаються лідерки громадянського суспільства.

У «Живій бібліотеці», яка діятиме в «Жовтні», зосередимося на цінності людського ресурсу, історіях незламності й подолання складних життєвих ситуацій, дискримінації та стигм. Цього разу «книгами» стануть військовослужбов(и)ці, зокрема з ЛГБТІК-спільноти, українці й українки, які пережили досвід окупації та полону, а також люди, які живуть із розладом аутистичного спектру та ВІЛ, представники/-иці іранської та ромської громад.

У денних та вечірніх дискусіях RIGHTS NOW! поговоримо про проблеми, з якими стикаються військовослужбов(и)ці, виклики реабілітації та реінтеграції українців/-ок, які повертаються з неволі, а також ризики безгромадянства для людей, які виїздять із окупованих територій; осмислимо масштаби втрат серед представників і представниць громадянського суспільства, подискутуємо про історичну памʼять та реальність постправди, дізнаємося, як мистецькі проєкти та культурна дипломатія допомагають розвінчувати міфи про Україну у світі. Також ми критично поглянемо на демографічну ситуацію та поговоримо про те, що переживають діти, які дорослішають у війні, отримаємо практичні навички, як розпізнати та ефективно протидіяти сексуальному насильству над дітьми в інтернеті, а також зʼясуємо, що має зробити держава та суспільство для створення безпечного цифрового простору. Чекаємо на вас у кінотеатрі «Жовтень».

ДОКУ/ТАБІР

 Із 7 по 12 червня в просторі BabyNest на Подолі (вул. Турівська, 12) працюватиме DOCU/ТАБІР – ігровий простір для наших гостей віком від 3 до 12 років. Протягом тижня малеча братиме участь у творчому навчанні, іграх та майстерках. Діти матимуть змогу зробити справжні мистецькі твори на заняттях із креативного живопису, малювати на воді в техніці Ебру, вигадувати і втілювати власні квести, виготовляти handmade вироби, досліджувати нове через гру. Батьки зможуть брати участь у подіях фестивалю, знаючи, що діти перебувають у безпеці, турботі й творчості. Деталі дитячої програми та реєстрацію на участь шукайте на сайті фестивалю.

 ДОСТУПНІСТЬ

Більшість фільмів 22 Docudays UA 2025 матимуть описові субтитри, а 15 стрічок програми – звукоопис (аудіодескрипцію). Серед них – фільм-відкриття 22 Docudays UA. Переглянути їх можна як офлайн у кінотеатрі «Жовтень», так і онлайн на платформі DOCUSPACE. Також події правозахисної програми RIGHTS NOW! та церемонія відкриття будуть доступними з перекладом жестовою мовою. Більше про доступну програму читайте на сайті фестивалю.

 ЕКОНАПРЯМОК

Цьогоріч Docudays UA відновлює сортування відходів на фестивалі. Разом із командою Recycle ми встановимо сортувальні станції в кінотеатрі «Жовтень», щоб папір, пластик, скло та інші відходи отримали шанс на друге життя. Тому, будь ласка, шукайте контейнери з відповідним маркуванням.

DOCUSPACE

З 8 по 12 червня в онлайн-кінотеатрі DOCUSPACE ми покажемо 14 фільмів: усі стрічки програм DOCU/УКРАЇНА та DOCU/ЮНІСТЬ, «Санаторій» Гари О’Рурка та «Американську пастораль» Обері Едлер з тематичної секції «Рідкісний ресурс», а також «Скло – моє нереалізоване життя» Рогіра Капперса з підбірки DOCU/ХІТИ. Зверніть увагу, що фільми будуть відкритими для перегляду протягом доби та лише на території України. З турботою про доступність, усі матеріали для перегляду матимуть описові субтитри та аудіодескрипцію. Детальний розклад онлайн-релізів та вартість квитків дізнавайтеся на сайті Docudays UA.

 ЛОКАЦІЇ ТА ФОРМАТИ

Фестивальні покази відбуватимуться в кінотеатрах «Жовтень», KINO42 та в онлайн-кінотеатрі DOCUSPACE. Виставка «Як ми пам’ятаємо» LAB: DOCU/СИНТЕЗ х Архів Війни відбудеться в Ukraïnka Gallery. Розклад та купівлю квитків шукайте на сайті Docudays UA із 30 травня.

Щоб отримати детальнішу інформацію про фестиваль чи щодо акредитації та організації інтерв’ю, звертайтеся до:

Марії Матяшової, прескоординаторки фестивалю, на e-mail: [email protected];

Марії Кравченко, координаторки медіапартнерів і амбасадорів та амбасадорок фестивалю, на e-mail: [email protected];

Валерії Шеремет, комунікаційної менеджерки правозахисного департаменту ГО «Докудейз», на e-mail: [email protected].

22 Docudays UA проводиться за фінансової підтримки Європейського Союзу, Посольства Швеції в Україні, Міжнародного фонду «Відродження». Думки, висновки чи рекомендації не обов’язково відповідають поглядам Європейського Союзу, урядів чи благодійних організацій цих країн. Відповідальність за зміст публікації несуть винятково її автор(к)и.

 

Позначки:

читати ще