У серпні-вересні Росія збільшила затримки українських суден у Керченській протоці. Про це у четвер, 17 жовтня, повідомив керівник моніторингової групи «Інституту Чорноморських стратегічних досліджень» Андрій Клименко у Facebook за результатами стратегічного моніторингу.
Як зазначається, тривалість штучного утримування перед Керченською протокою суден, що прямують до портів Маріуполя та Бердянська, зросла – «на вході» до Азовського моря в 2,4 рази, а на «виході» з Азовського моря – в 3,2 рази.
Крім того, упродовж літа-початку осені 2019 року (на відміну від російських або інших суден, що йдуть до/з азовських портів РФ) «маріупольські» та «бердянські» судна проходять Керченську протоку не за традиційною чергою, а окремими караванами, що формуються раз на кілька днів.
«Ситуація зі штучним утримуванням перед Керченською протокою «маріупольських» та «бердянських» суден повернулася до показників вересня-жовтня 2018 року», – резюмував Клименко.
Як відомо, Москва вважає, що Керченська протока є внутрішніми водами Росії, хоча відповідно до Конвенції ООН з морського права 1982 року, ця протока використовується для міжнародного судноплавства.
Від весни 2018 року російські прикордонники почали проводити постійні перевірки майже всіх суден в Азовському морі, які йшли в порти Бердянська та Маріуполя.
Як заявила заступниця міністра закордонних справ України з питань європейської інтеграції Олена Зеркаль у Гаазі, Росія зупиняла судна за кілька миль від українських портів. У листі України до Арбітражного Трибуналу від 27 листопада 2018 року було зафіксовано, що Росія незаконно зупинила принаймні 150 кораблів, що прямували до українських портів.