У компаніях мотивують це тим, що у них діють угоди з "Київським метрополітеном" і "Київпастрансом", термін яких спливає у 2034 році, пише «КоммерсантЪ-Украина» .
Підвищення тарифів на рекламу на транспорті та передачу повноважень з регулювання цього ринку від "Київського метрополітену" і "Київпастрансу" комунальному підприємству "Київреклама" міська влада затвердила ще у вересні минулого року. Але за цей час "Київреклама" не підписала жодного договору з операторами ринку.
«У компаній укладені договори з метрополітеном і« Київпастрансом »до 2034, за старими тарифами. Вони наполягають на їх легітимності ", – розповів директор КП "Київреклама"Олег Титаренко Титаренко.
За його словами, з вересня цього року тарифи для рекламістів збільшені в 2-10 разів залежно від типу конструкцій. При цьому "Київреклама" укладає договори терміном на понад 5 років, а такі короткі терміни операторам невигідні.
Саме низькі тарифи на рекламу на транспорті були причиною передачі повноважень новому органу.
"За підсумками I половини 2011 року" Київський метрополітен "вніс до бюджету міста всього 3 млн грн – ми вважаємо, ця сума має бути в десятки разів більша", – зазначала раніше Людмила Денисюк, яка очолювала тоді Управління з питань реклами Київської міської державної адміністрації.
Весь столичний ринок реклами на транспорті оцінюється в 40-50 млн грн в рік, близько 80% якого припадає на рекламу в метрополітені.
Найбільші оператори столичного ринку реклами офіційно коментувати заяви "Київреклами" відмовилися. Але, за словами менеджера одного з невеликих агентств, що працюють на цьому ринку, в компаніях відмовляються укладати нові договори, посилаючись на те, що "не хочуть платити за дозволи другий раз".
Рекламісти побоюються втрати ринкових позицій в процесі переоформлення угод.
"Наприкінці минулого року на ринок вийшла нова компанія" Команда А ", яка змогла отримати дозвіл на встановлення нових конструкцій в метро. Зараз на ринку змінюються правила гри, і це хороший момент, щоб зайти в бізнес", – відзначає один з учасників ринку . Власники нового оператора не називаються, але, за словами співрозмовника видання, це "особи, пов'язані з СБУ". Пан Титаренко зазначив, що про існування компанії "Команда А" чув, але договорів з нею не укладав.
За його твердженням, найбільше проти нових угод протестують невеликі оператори.
"Якщо все піде за планом, то на наступному тижні буде підписано перший договір. Це один з найбільших гравців, і ми розраховуємо, що інші компанії підуть його приклад. Але невеликі оператори, на яких підвищення тарифів може позначитися сильніше, повідомляють нам про своє рішення звернутися до суду ", – пояснив Титаренко.
Юридично компанії не можуть зберегти угоди з "Київським метрополітеном" і "Київпастрансом", але у них є підстави вимагати від "Київреклами" укладення договорів на колишніх умовах, зазначають юристи. Для цього оператор повинен довести в суді, що "Київреклама" має статус правонаступника "Київського метрополітену". У такому випадку договір повинен бути переукладено з" Київреклама "без зміни умов.
Як повідомлялось, у серпні КМДА заявила, що з вересня має намір підвищити тарифи на розміщення зовнішньої реклами в столиці в середньому на 20%.
2 вересня у Верховній Раді зареєстровано законопроект, «Про внесення зміни до статті 8 Закону України «Про рекламу» щодо встановлення заборони зазначення ціни товарів, робіт та послуг не в грошовій одиниці України». Законопроект розроблено Міністерством фінансів.
Нагадаємо, за два тижні липня найбільше на зовнішню рекламу для передвиборчої агітації за першу половину липня витратила Партія регіонів – 8 млн. Комуністична партія – 6 млн, а Віктор Медведчук – 5 млн грн.
Експерти вважають, що загалом на передвиборчу рекламу українські політики витратять близько $2 млрд