Reimagine journalism

Суспільство
4 Січня 2021, 10:14

Володимир Турчиновський, декан факультету суспільних наук УКУ:

Бути людиною замало. Потрібно свою людськість виплекати у людяність. Відкрити для себе цю формулу — це вже неабищо. А відвага на те, щоби послужити в цій справі іншим, є особливим даром. Інституційний досвід УКУ та його modus vivendi розкриває себе як постійне шукання «формули» конвертації академічної досконалості та успіху в простір служіння. Саме тому «Університет, який служить» стає гаслом університетської стратегії 2025 року.

 

Це зусилля генерує особливе «гравітаційне поле» ідентичності УКУ, на яке відгукується здібна молодь із усієї України. 56% цьогорічних вступників на наші бакалаврські програми належать до 5% найкращих випускників українських шкіл. Вони опанують академічні стандарти, здобудуть навички ХХІ століття, увіллються в міжнародні професійні та партнерські мережі, ще на першому курсі втілять свої перші студентські проєкти.

Але лідерська модель та етос УКУ насправді вимагатимуть від них більшого. Експоненціальний ріст технологій та цифровий світ самі по собі не стануть панацеєю від наших бід та запорукою цілісного розвитку людини у ХХІ столітті. Цьогорічна пандемія особливо виразно це підкреслює. Перед нами усіма, кажучи словами владики Бориса Ґудзяка, президента УКУ, — паломництво від страху, самотності, зневіри й недовіри до гідності та свободи. Компасом та внутрішньою енергією такого паломництва є лідерство у служінні. Цю ж інтуїцію наголошує Папа Франциск, коли, проголошуючи глобальний договір про освіту, говорить про те, що у «ХХІ столітті служіння освіти насамперед полягає у вихованні для служіння».

Служіння, яке стало стратегією розвитку та впливу УКУ, є передусім мовою серця, без якої ми ніколи не зможемо стати по-справжньому зрілими та відповідальними, ризикуючи так і залишитися людьми без людяності. Наші студенти даруватимуть цю «мову» глобальній спільноті ХХІ століття. І ми віримо у силу їхнього свідчення!

 

Читайте також: Право на критику. Роль преси в суспільному та політичному житті

 

о. Андрій Шестак, директор Школи журналістики та комунікацій УКУ:

Школа журналістики та комунікацій покликана формувати професіоналів і лідерів, спроможних якісно й у дусі служіння спільному благу змінювати медіасистему задля формування вільного й відповідального суспільства. Ми працюємо над вихованням майбутніх журналістів і комунікаційників у призмі трьох ключових пунктів: професійність, лідерство, служіння. Водночас background’ом для всього постають християнські цінності, такі як повага до гідності, чесність, відповідальність, правдивість, що уможливлюють ефективну взаємодію між студентами й викладачами, вироблять горизонтальний тип відносин.

Водночас у цьому процесі формування майбутньої четвертої влади потрібен камертон, який визначатиме, наскільки ми залишаємось об’єктивними у своїх підходах. Таким інструментарним мірилом стають мученики й маргіналізовані, голос яких ми зобов’язані передавати на ширший загал для добра самого ж суспільства. Основною відмінністю, на якій щоразу наголошуємо, є формування не тільки «універсального технологічного спеціаліста», а й людини з широким, допитливим світоглядом, яка впродовж дворічного навчання в нашій Школі легко адаптуватиметься до нових умов і форматів праці. 64 найкращих студентів, 7 академічних викладачів, 26 «польових» журналістів і піарників, а також 9 міжнародних експертів із комунікацій — такою є Школа журналістики та комунікацій УКУ.

 

Читайте також: Жак Де Деккер: «Нині триває боротьба за культурну об’єктивність»

 

Світала Жаб’юк, керівниця магістерської програми Школи журналістики та комунікацій УКУ:

The New York Times запроваджує безкоштовну цифрову підписку для вчителів та учнів старших класів до вересня 2021 року. Видання пояснює, що зараз особливий навчальний рік, а тому вкрай важливо, щоб учні й педагоги мали доступ до перевіреної інформації, яка дасть їм змогу краще розуміти, що відбувається довкола.

У виданні переконані, що їхня місія — шукати правду й допомагати людям розуміти світ — надзвичайно важлива в теперішньому світі, який зазнає швидких змін. Американське медіа фіксує, що доступ до правдивої інформації є однією із ключових потреб при формуванні здорового суспільства.

Звична модель, у якій журналістика відповідальна здебільш за інформування, потребує перевинайдення. Не просто інформувати, а також відповідально пояснювати, що відбувається, перебуваючи на боці правди й суспільства. Reimagine journalism вимагає від університетської освіти змінити підходи: не лише забезпечити майбутнього журналіста портфелем готових інструментів і дати звичне ремесло, а й запропонувати ціннісні орієнтири та створити середовище, яке дає змогу зростати 
особистісно, етично.

Цей випуск, що його підготували студенти першого курсу магістерської програми з журналістики УКУ, свідчить, що університет навчає відповідального лідерства. Лише за три місяці навчання студенти взялися за творення повноцінного видання. Насамперед це навчальні роботи, за які зараховано бали. Але також це відточення навичок приймати виклик і брати на себе відповідальність. Сьогодні вони поставили собі завдання зібрати стипендію для майбутніх вступників на програму з журналістики, а завтра допомагатимуть нам із вами шукати відповіді на питання, навчатися відрізнятися зерно від полови і краще розуміти цей світ.