За її словами, зокерма вже три сумських газети – «Данкор», «Панорама» та «Ваш шанс» створили спеціальні рубрики, під якими активно висвітлюється діяльність Вілкула. Так, у «Панорамі» створили рубрику «Інфраструктура», «Данкорі» – «ЖКГ». А «Ваш шанс» пішов далі і подає інформацію чи не щономера під новими рубриками: «Ініціатива» (№22, від 29 травня), «Заходи» (№24 від 12 червня), «ЖКГ» (№29 від 17липня). А у числах 25, 27 і 28 газети, матеріали йдуть під простенькою рубрикою «Новини».
Федорина зауважує, що майже всі публікації з Вілкулом переповнені ідеями без конкретики.
«Ідеї без цифр набагато симпатичніші. Скажімо, дуже привабливо лунає: «Завдання всіх працівників Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву – допомагати кожному громадянину, який звернувся за держдопомогою для отримання власного житла. Про це заявив віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул під час робочої наради з керівництвом центрального апарату Фонду і 26 його регіональних управлінь з активізації державних програм доступного житла» («Ваш шанс» №28 від 10 липня). І справді: чують кожного! Та далі знов ті некоректні цифри: за три роки – з 2010 до 2012 – в рамках соціальних ініціатив президента Віктора Януковича більше 6 тисяч сімей отримали власне житло. З них понад 5 тисяч – через Фонд. А скільки сімей потребує такої допомоги? – знову виникає запитання. На нього ми отримуємо вичерпну відповідь Вілкула: «А для того щоб знати, скільки в Україні людей потребує поліпшення житлових умов, створюється Єдиний державний реєстр…», – пояснує експерт.
Вона звертає увагу, що у цих публікаціях спостерігається певна тенденція: про всі дії влади Вілкул розповідає у майбутньому часі.
«Переважно бачимо: передбачено, обіцяно, висловлено впевненість, плановано… Інформаційний привід тут і не ночував. Зате публікації – будь ласка…Люди переважно не звикли вчитуватися, рахувати цифри, порівнювати факти. А от прізвище примелькається. Й коли залунає раптом голосно «Вілкул», то всі пригадають: а таки чули про нього». – пояснює Федорина.
Як виявляється чули про Вілкула не лише на Сумщині. Його трудові звершення «оспівують» і у газетах Харківщини та Вінничини.
У вінницьких пишуть: «Олександр Вілкул: «Хороші дороги – це розвиток країни» («33 канал»); «О.Вілкул: «В Україні вже впроваджується понад 230 проектів з енергоефективності» (RIA); «В Україні проваджуються 230 проектів з енергоефективності» («Місто»).
За словами експерта, у цих публікаціях також не дотримуються журналістські стандарти, «тхнуть замовністю» і мають виразні ознаки «джинси».
«Саме джинси, бо надавити цензурою можна було б на комунальні ЗМІ. Три сумські газети, які процитовані, єприватними», – резумує Федорина.