"За" відповідне рішення проголосували 228 депутатів.
Згідно з законом ГТС не підлягає приватизації.
Водночас, газотранспортна система на може бути передана в управління лише за згодою парламенту.
"Мета закону – це мати ЄС і США як операторів української газотранспортної системи, де Україна контролює компанію і де власність на українську ГТС і українські газосховища залишаються за українською державою", – зазначив прем’єр Арсеній Яценюк, представляючи закон.
"Українська ГТС залишається на 100% державною власністю", – повідомив Яценюк про зміни, які були внесені до закону при підготовці до другого читання .
Як повідомлялося, за словами глави «Нафтогазу» Андрія Коболєва, вартість української газотранспортної системи коливається в межах 25-35 млрд дол.
На початку червня Кабінет міністрів ухвалив рішення про реорганізацію «Нафтогазу України» і створення на його базі двох компаній – з транзиту і зберігання газу.
Пропонується таке рішення: «Нафтогаз України» буде займатися виключно реалізацією природного газу, а також створюються ПАТ «Українська газотранспортна система», яке відповідно до європейського законодавства буде займатися виключно транспортуванням природного газу, та ПАТ «Українські газові сховища», яке буде займатися зберіганням природного газу. Контроль над цими компаніями залишається за державою.
Законопроект про модернізацію ГТС розроблений в найкоротші терміни за дорученням прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка і схвалений на засіданні уряду 18 червня. Після цього Верховна Рада прийняла його в першому читанні.
Згідно з документом, на базі української ГТС пропонується створити компанію-оператора, 49% акцій якої належатиме компаніям з ЄС і США, а контрольний пакет у 51% залишиться у держави.