У Нідердандах на авіабазі Гілзе-Райен для преси оприлюднили результати звіту Ради безпеки Нідерландів щодо причин падіння літака "Боїнг-777".
За висновками розслідування, характер уражень чітко вказує на конкретну модель ракети – 9N314М (ракета земля-повітря, яку використовує комплекс "Бук"). Вона розірвалася в кількох метрах від лівої частини кабіни літака.
Після вибуху ракета випустила "тисячі маленьких залізних частинок специфічної кубічної або метеликової форми", які одразу вбили членів екіпажу у кабіні пілоту. Шрапнель зокрема була знайдена у тілах трьох членів екіпажу. Сліди уражень та їх траєкторії, видні по решткам фарби та особливостям пошкоджень кабіни.
Для визначення джерела атаки. Спеціальна симуляція була розроблена . Модель показала зону у 320 кв. км довкола місця падіння. Україна та РФ провели свої досліджування, які показали схожі результати.
Також у звіті наголошено на необхідності докладати більше зусиль для безпеки цивільної авіації у зоні конфліктів.
"Чому літак Малайзійських авіаліній летів над зоною конфлітку? Тому що там літали всі, і ніхто не міг подумати, що є загроза для цивільної авіації", – каже голова Ради безпеки Тьїббе Юстра, який коментував звіт.
"Рейс летів на висоті 10 км, ніхто не думав, що є ризик на такій висоті. Чиказька конвенція цивільної авіації визначає державу відповідальною за визначення безпеки зони польотів", –нагадав він.
За його словами, українська влада напередодні трагедії заявляла, що на Донбасі є зброя, яка здатна уражати авіацію на такій висоті, проте не закрила небо над Донбасом, йдеться у розслідуванні. За висновками комісії, у Києва були всі підстави для такого рішення, яке все ж не було ухвалене. "Усі сторони, залучені до конфлікту на сході України, не подумали про ризики для пасажирських літаків", – йдеться у звіті.
Як повідомлялося, Україна та Нідерланди домовилися про спільні зусилля для притягнення винних у катастрофі малайзійського «Боїнга».
Нагадаємо, Нідерланди раніше анонсували, що не називатимуть у звіті винуватців падіння рейсу МН17.