У політичному блоці імені чинного прем’єра Юлії Тимошенко намітився розкол: міністр транспорту Йосип Вінський зажадав відставки генерального директора «Укрзалізниці» Василя Мельничука. Останній є креатурою народного депутата від БЮТу Миколи Ковзеля, відомого також як спонсор блоку.
Конфлікт між очільником Мінтрансзв’язку і парламентарієм триває ще з початку цього року. Джерела в Блоці Юлії Тимошенко на умовах анонімності розповідають, що Вінський, беручи міністерський портфель, отримав від лідерки обіцянку, що ввірене йому відомство поверне назад усі повноваження, втрачені за часів Миколи Рудьковського. Нагадаємо, що у 2006 році пан Рудьковський став міністром транспорту за квотою Соцпартії, і невдовзі фактичний контроль над найбільш фінансово привабливими підприємствами відомства («Укрзалізниця», «Укртелеком», «Укравтодор» тощо) зосере дився в руках поплічників тодішнього прем’єра Віктора Януковича. Після дострокових парламентських виборів на більшості цих підприємств керівництво замінили на лояльне до демократичної коаліції.
Що стосується «Укрзалізниці», то для широкого загалу конфлікт між керманичами монополії і міністерства пояснюють розбіжністю поглядів на реформування компанії. Якщо Йосип Вінський наполягає, щоб на її базі було створене ЗАТ або державна акціонерна компанія (ДАК), підконтрольна Мінтрансзв’язку, то Василю Мельничуку біль ше до вподоби формулювання «ЗАТ або ДАК із 100% часткою державної власності». Тобто, не вдаючись у подробиці, суть протистояння така: Вінський за те, щоб ліквідні активи й фінансові потоки «Укрзалізниці» повністю контролювало очолюване ним міністерство, Мельничук же хоче залишити це підконтрольним топ-менеджменту компанії.
У травні Йосип Вінський ініціював масштабну перевірку структурних підрозділів «Укрзалізниці». Її результати офіційно не оприлюднювали, але, судячи з відомостей, які просочилися в ЗМІ, порушення таки знайшли. Також нещодавно було скоєно замах на одного з перевіряльників, причому – дуже дивний |див. Тиждень №24, 2008|. Згодом, 10 червня, Вінський вніс на засідання уряду клопотання про звільнення Мельничука.Але його навіть не розглядали. Джерела Тижня пояснюють це тим, що окремі депутати-бютівці, зокрема вже згаданий Ковзель, красномовно натякнули Юлії Володимирівні, що вони можуть вийти з коаліції, якщо звільнять їхнього протеже. Тож їй довелося не виносити конфліктне питання на розгляд уряду і зробити вигляд, що нічого не відбувається.
Зацікавленість Миколи Ковзеля у перебуванні своєї людини біля керма «Укрзалізниці», швидше за все, викликана намірами Мінтрансзв’язку передивитися чинні тарифи для операторів експедиторських послуг. Сьогодні найбільші преференції має ЗАТ «Інтертранс», які, за приблизними підрахунками, приносять компанії понад 100 млн грн прибутку на рік. До 2006 року ЗАТ очолював пан Ковзель. Контрольний пакет акцій компанії, за інформацією Тижня, належить будівельній фірмі «Інтертранс-холдинг», статутний фонд якої контролює кіпрська компанія «ЗУКК Трейдинг Лімітед». Про її власників достеменно не відомо. Однак ми з’ясували, що свого часу Микола Ковзель заснував у Львові ТОВ «ЗУКК». У 2004 році, коли акції «Інтертрансу» перекочовували в офшор, львівська фірма припинила своє існування.