Профспілковий комітет Професійної спілки ДП "Міжнародний аеропорт Бориспіль" попереджає про скорочення більше 700 працівників. Про це свідчить лист комітету до Міністерства інфраструктури та президента України, який у своєму розпорядженні має Тиждень.ua.
Так, у листі профспілкового комітету наголошується, що скорочення можуть відбутися через наказ керівництва аеропорту № 01-07-1207 від 12 грудня 2014р. "Про затвердження плану заходів щодо отримання додаткових доходів, скорочення витрат та реорганізації діяльності в сфері надання послуг з наземного обслуговування повітряних суден”.
Профспілковий комітет просить Мінінфраструктури та президента зупинити дію даного наказу та створити незалежну експертну комісію із залучення фахівців та структурних підрозділів служб "Борисполя".
В іншому листі, на ім'я міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, працівники зазначають, що інформація, або ж фінансові документи, які можуть свідчити про збитковість окремих підрозділів аеропорту, керівники підрозділів не отримували.
Нагадаємо, минулого року джерела Тиждень.ua у "Борисполі" повідомляли про плани щодо можливої "оптимізації" працівників аеропорту у січні 2014 року. За попередніми даними, планувалося скоротити близько тисячі працівників. Крім того, пропонувалося «розглянути можливість» передачі на аутсорсинг ліцензованих видів діяльності окремих служб служб, наприклад – внутрішній телефонний зв’язок аеропорту.
Втім, згодом у прес-службі підприємства повідомили, що за 10 місяців 2013 року в державному підприємстві «Міжнародний аеропорт Бориспіль» звільнили лише 46 працівників. А масових скорочень не планують.
Тиждень.ua звернувся до прес-служби аеропорту з питанням щодо того, чи планується скорочення працівників ДП МА «Бориспіль» для скорочення витрат, а також, чи запланована на 2014-2015-й роки передача послуг з наземного обслуговування повітряних суден на аутсорсинг.
Згідно з офіційною відповіддю прес-служби, протягом останніх років аеропорт Бориспіль демонструє стабільно негативну динаміку щодо виробничих показників, при цьому зростає чисельність персоналу.
"Постійно знижуються об'ємні показники, падає пасажиропотік (у 2014 році пасажиропотік зменшився на 21% щодо 2013 року). Стабільно погіршується фінансовий стан (2011 – прибуток 586 млн грн, 2012 – 402 млн грн (падіння на 184 млн грн), 2013 – 127 млн грн (падіння на 275 млн грн), 2014 (прогноз) збиток 85 млн грн (падіння на 216 млн грн)). При цьому зростає чисельність персоналу (у 2011 році – 3900, 2014 – 4400 осіб)", – наголошує прес-служба.
Зокрема, в 2011 році аеропорт забезпечував наземне обслуговування 76% рейсів – силами 660 осіб. До 2014 року частка аеропорту в наземному обслуговуванні ПС скоротилася до 35%, а кількість співробітників, за даними прес-служби, залишилася практично такою ж – 641 осіб.
Через негативні прогнози щодо майбутніх збитків підприємства, керівництво компанії дійсно прийняло рішення щодо передачі ряду послуг на аутсорсинг.
"Одним з міжнародних стандартів ведення аеропортового бізнесу є передача ряду послуг на аутсорсинг. Проаналізувавши перспективи забезпечення RAMP-хендлігну службами аеропорту, керівництвом підприємства було прийнято рішення про проведення конкурсу на надання послуг наземного облуговування сторонніми компаніями, які мають досвід у даній сфері", – повідомляє прес-служба.
Обов'язковою конкурсною умовою, за даними офіційної відповіді "Борисполя" на запит Тиждень.ua, є гарантоване працевлаштування персоналу служби наземного обслуговування аеропорту.