Продукція Мінського автомобільного заводу регулярно потрапляє на непідконтрольні Києву території. Про це у середу 3 жовтня, повідомляє "Белсат".
Журналісти у своєму розслідуванні з'ясували, що запчастини МАЗ потрапляють в місто Торез Донецької області, де з них збирають спецтехніку для комунальних потреб.
Так, 23-24 серпня 2018 року у Донецьку проходила виставка-ярмарок "Потенціал Донецькій народної республіки-2018", організатором якої було "міністерство промисловості і торгівлі ДНР". Зазначається, що мета виставки – "активізація ділової співпраці" з іноземними інвесторами. Склад білоруського делегації повністю не розкривається, але відомо, що серед її членів був Сергій Петров, офіційний представник Нижньгородської області в Білорусі. Цілком ймовірно, що Петров – один з тих, хто координує неофіційні контакти між Білоруссю і "ДНР" в промисловій сфері.
У сюжеті новин на донецьким телеканалі "Юніон" розповіли, що Торезький електротехнічний завод представив на виставці "спільний проект з одним з білоруських заводів". За словами директора заводу, мова йде про екскаватор-навантажувач, сніговий відвал (ківш) якого зібраний по кресленнях білоруського розробника.
У сюжеті донецького телеканалу Сергій Петров каже наступне:
"Я домовився з директором МАЗ, це колишній міністр промисловості РБ, через відповідні структури можуть постачати шасі на ростовські фірми та інші, а тут збирати сміттєвози".
Примітно, що Петров розповідає це Алєксандру Тімофєєву (відомого як "Ташкент"), який був "правою рукою" загиблого ватажка бойовиків Захарченка. Після вибуху в кафе "Сєпар" він втік до Росії.
Представництво Нижньогородської області працює в Мінську з 1999 року, знаходиться в офісній будівлі в центрі міста і займає два невеликі кімнати. Згідно зі статутом, в його повноваження входить координація торгово-економічній та культурно-гуманітарній діяльності підприємств, організацій та установ Нижньогородської області в РБ.
Про сприяння торгівлі з третьою стороною мови немає. Окремо підкреслюється, що представництво не виконує політичну функцію і на нього поширюється дія білоруського законодавства. У структуру посольства РФ воно не входить.
За словами Петрова, схема поставок білоруських товарів важкої промисловості в "ДНР" сформувалася в 2016 році.
"Офіційної співпраці між МАЗом і "ДНР" немає. Хоча, звичайно, автомобілі МАЗ мають місце там бути. Завод в Мінську поставляє продукцію в московський Торговий дім МАЗ, потім її купують компанії в Ростові, а звідти МАЗи потрапляють в Донецьк. Наскільки мені відомо, зараз в планах керівництва "ДНР" на базі шасі МАЗ виробляти сміттєвози на Тарезскім електротехнічному заводі", – розповідає чиновник.
"В силу політичних обставин, білоруські підприємства не можуть безпосередньо торгувати з невизнаною республікою. У разі прямих поставок в "ДНР" Білорусь зіпсувала б відносини з Україною, а МАЗ потрапив би під санкції. Але приватний російський бізнес має таке право. Природно, МАЗ нічого не порушує, коли продає свої вироби, наприклад, в Ростов", – додав він.