З одного боку – це підвищення максимальної продуктивності автомобільного двигуна і зносостійкості його елементів, з іншого – збереження чистого повітря, мінімізація шкідливих викидів та дотримання екологічних стандартів у рамках законодавства. Отже, зволікання з осучасненням і відповідністю європейським нормам пального загрожує гравцям паливного ринку і масовим відтоком клієнтів, і екологічним «правосуддям» з боку захисників придатного до життя світу, що цілком справедливо. Найпрогресивніші та екологічно відповідальні рітейлери, розуміючі цю логіку та невідворотність причинно-наслідкового зв’язку між якістю пального та їх репутацією, вже інвестують саме в оптимізацію хімічного складу усіх видів пального, що вони пропонують кінцевому споживачу. Аутсайдери ж паливного ринку, яких цікавлять виключно надприбутки, продовжують «гратися» у ребрендинг своїх антуражів, сподіваючись на фортуну. Найбільш помітним новатором у царині якості автомобільного пального є торгова марка БРСМ Нафта, під яким працює одна з перших в пострадянській Україні однойменна мережа автозаправних комплексів. Власник торгової марки БРСМ Нафта Андрій Біба та експерти-технологи і ТОП-менеджери ТОВ «ЄВРО ПАУЕР», що здійснює управління автозаправною мережею БРСМ Нафта, особисто на рівні професійної звички систематично слідкують за змінами у європейських стандартах пального, щоб вчасно і максимально прирівнювати до них продукцію, що реалізується в Україні.
Експерти зауважують, що така увага до стандартизації якості є традиційним для мережі, оскільки власник торгової марки БРСМ-Нафта Андрій Біба на світанку українського паливного рітейлу один з перших почав уподібнювати процеси обслуговування клієнтів на автозаправках до європейських сервісів. Щодо європейської стандартизації якості автомобільного пального у мережі БРСМ Нафта утвердилась практика застосування визнаних у всьому світі технологій глобальних партнерів. Зокрема, завдяки такому партнерству з хімічною корпорацією Innospec – незаперечним світовим лідером у розробці паливних присадок – автовласники на АЗС БРСМ Нафта мають змогу заправлятися високоякісним фірмовим пальним: бензином А95 EURO PLUS, дизелем EURO PLUS та газом PLUS. Їх об’єднує саме вміст інноваційних присадок виробництва Innospec, що зменшують викиди шкідливих продуктів згорання в атмосферу, подовжують життєвий цикл елементів паливної системи та сприяють хімічному каталізу, що забезпечує швидке прискорення та збільшення потужності двигуна. Зокрема, присадка Octaburn 8062 EP у бензині А95 EURO PLUS від БРСМ Нафта зменшує тертя всередині циліндрів, завдяки чому ресурс двигуна збільшується в рази. Крім цього, ця присадка миттєво очищає двигун від нагару і нейтралізує шкідливі викиди. Присадка Octimise D3042 у дизелі EURO PLUS від БРСМ Нафта запобігає засміченню форсунок, корозії паливної системи, збільшує потужність двигуна, і, знов-таки, знижує шкідливі викиди у повітря. Присадка Octimise V4050 у ПБА від БРСМ Нафта сприяє стабільній роботі автомобіля за будь-якої температури, покращує мастильні та антикорозійні властивості, запобігає нагару на клапанах, від чого помітно підвищується потужність двигуна. Як і інші бустери від Innospec ця присадка знижує екологічну шкоду від їзди на газу. Всі перелічені марки пального на АЗС БРСМ Нафта з інноваційними присадками Innospec сукупно представляють на українському ринку пальне нового покоління, що рівнозначно задовольняє як потреби українських автовласників, так і вимоги європейських екостандартів. На справедливе питання, чи повністю відповідають фірмові бензин, дизель і ПБА від БРСМ Нафта державним стандартам України, ствердно відповідають підсумки численних досліджень Інституту Споживчих Експертиз, з якими можна ознайомитися за посиланням.
«Автомобільний ринок України останнім часом динамічно зростає, і на дорогах з’являється дедалі більше сучасних авто, зі складними двигунами і системами впорскування. Такі машини потребують відповідно дуже якісного пального, адже некондиційний бензин або дизельне пальне можуть вивести з ладу двигун такого авто дуже швидко. Тому зростає і попит на преміальні «брендові» види пального, адже вони, хоч і коштують дорожче, але мають видатні характеристики. Як правило, вони виробляються з імпортних нафтопродуктів, і мають у складі мийні присадки, які подовжують ресурс двигуна. Таким чином, системно використовуючи такий тип пального, можна зекономити дуже серйозні кошти на ремонті. Ті автовласники, які це розуміють, заправляють тільки таке пальне, але є багато і таких, які віддають перевагу негайній вигоді, при цьому не розуміючи, що в перспективі вони програють. Серед таких автовласників потрібно вести роз’яснювальну роботу і надавати інформацію. В цілому, вважаю, що реалізація преміальних видів пального буде тільки зростати і автолюбителі готові трішки переплачувати зараз, щоб не мати проблем з ремонтами в майбутньому» – вважає експерт Юрій Чорнобривець, директор Інституту Споживчих Експертиз.
Принагідно, нагадаємо, що з 1 лютого 2018 року набув чинності новий державний стандарт України нафтового автомобільного скрапленого газу EN 589:2017, що розроблений на основі європейських екологічних норм. Мережа БРСМ Нафта одна з перших, ще у 2017 році, привела газ, що реалізується на її автозаправних комплексах, у відповідність до проектних вимог майбутнього стандарту EN 589. Спостерігачі з експертних кіл підкреслюють, що, стаючи інноваційними та європейськими, заправки БРСМ Нафта на карті України зберігають доволі прийнятні для масового споживача ціни.
Тож, очевидно, що відгомін паливних трендів Європи на українському ринку стимулює автозаправні мережі удосконалюватися не лише заради кінцевого споживача, а і заради людства, що підтверджується прикладом з торговою маркою БРСМ Нафта. Залишається сподіватися, що інноваційний брендинг автомобільного пального в перспективі відбудеться в Україні як узвичаєна практика рітейлерів, а не поодинокі випадки корпоративної соціальної відповідальності.