Посол ЄС назвав основні виклики для українського медіасектору

11 Вересня 2020, 14:24

Голова Представництва Євросоюзу в Україні Матті Маасікас 11 вересня заявив, що трьома основними викликами для українського медіасектору є спротив олігархічному впливу в країні на медіаландшафт, надавання громадянам об'єктивної інформації і виконання своїх завдань як четвертої гілки влади.  

 

"Перший, найважливіший виклик випливає з ситуації, що в Україні йде війна, і це дуже сумна правда, тому що дедалі важче стає отримати неупереджену інформацію. По-друге, не завжди йдеться про можливість висвітлювати інформацію неупереджено – йдеться також про бажання робити це. Дуже багато ЗМІ в Україні, особливо телевізійних, належать заможним особам, олігархам. Олігархічні медіа є популярним інструментом у політичних війнах, ці олігархи завжди мають дуже чіткі політичні інтереси і симпатії, тож це точно стає або вже стало великим викликом для медіаландшафту в Україні. По-третє, журналісти мають виконувати своє завдання як четвертої гілки влади", — сказав Маасікас під час шостого «Донбас медіа форуму».

 

Щодо третього виклику голова Представництва ЄС наголосив, що українські медіа мають приділяти увагу не лише новинам, а й аналізу інформації. ЗМІ мають перевіряти й інформувати суспільство про рішення державних органів і стати платформою, де громадяни зможуть обговорювати нові постанови влади.

 

За його словами, з основних викликів з'являються інші види діяльності, до яких долучається теперішня й подальша підтримка ЄС. Серед них необхідно розвивати незалежні медіа та професійну журналістику, захищати інформаційне поле й просувати медіаграмотність, а це передбачає розкриття злочинів та завершення розслідувань, пов'язаних із журналістами.

 

"Тобто перед нами стоять неймовірні виклики, але це також є для нас полем для подальшої спільної роботи, і ЄС готовий вас у цьому підтримувати", – запевнив посол делегації Європейського союзу.

 

11 вересня 2020 року розпочався шостий «Донбас медіа форум», який триватиме два дні. Цьогоріч тема Форуму — «Співпраця під час ізоляції».

 

Нагадаємо, у червні Інститут масової інформації назвав основних замовників джинси в онлайн-медіа.