Він відзначив, що представники PERN на вчорашніх зборах акціонерів "Сарматії", яке тривало близько 8 годин, не підтримали жодного з питань порядку денного.
"Це означає, що компанія не зможе подати заявку на фінансування і, відповідно, не зможе одержати фінансову допомогу з боку ЄС", – сказав Скрипка. Він повідомив, що представники PERN назвали вже нереальною добудову трубопроводу до кінця 2015 року, що необхідно зробити для одержання коштів ЄС.
Крім того, вони виступили за проведення додаткового аналізу, як на цей проект вплинуть інші заходи, що реалізовуються польською компанією, спрямовані на підвищення енергетичної безпеки Польщі, зокрема будівництво нафтового терміналу в Гданську. Співбесідник агентства відзначив, що представники польської компанії також відмовилися підтримати підвищення статутного капіталу "Сарматії", що необхідно для її подальшого існування. "Якщо не буде ухвалено рішення про підвищення статутного капіталу "Сарматії", її потрібно буде закривати… Фінансів для продовження діяльності та для реалізації чергових етапів проекту в компанії немає", – сказав Скрипка, висловивши надію, що це питання може бути вирішене на міждержавному рівні. Раніше в жовтні голова "Сарматії" говорив, що компанія пропонує збільшити статутний фонд приблизно в 4 рази до більш як $30 млн, а ці кошти спрямувати на підготовку будівельного проекту і дозволу на будівництво трубопроводу в Польщі.
За словами Скрипки, лише представники польської компанії виступили проти всіх питань порядку денного, які підтримали інші акціонери: українська Укртранснафта, азербайджанська Socar, грузинська GOGC і литовська Klajpedos Nafta.
Зокрема, Укртранснафта підтвердила готовність профінансувати добудову Одеса-Броди до польського кордону, що обійдеться компанії в близько €160 млн. Скрипка нагадав, що вартість всього проекту становить €485 млн, і з урахуванням €120 млн від Євросоюзу і українського внеску польській компанії довелося б витратити на добудову трубопроводу менш як €100 млн, оскільки частина коштів "Сарматія" планувала залучити на ринку. «Позиція PERN цікава в тому плані, що в додатковій заяві до протоколу відзначено, що вони підтримують реалізацію проекту, але незрозуміло яким чином», – сказав Скрипка.
Як повідомлялось, 14 жовтня Єврокомісія оприлюднила список з 250 ключових інфраструктурних проектів так званого "загального інтересу ЄС у сфері енергетики" , реалізацію яких профінансують майже на €6 млрд, куди включили і добудову трубопроводу Одеса-Броди до Адамове (Польща). Проект дозволяє інтегрувати український трубопровід з нафтопровідної системою Польщі та почати постачання каспійської нафти в країни Східної Європи. Планується побудувати нафтопровід протяжністю 317 км і максимальною потужністю 30 млн т нафти на рік
Нагадаємо, на початку вересня регіональна дирекція охорони навколишнього середовища в Любліні ( Польща) видала екологічний дозвіл на реалізацію проекту будівництва нафтопроводу Броди-Плоцьк з можливістю транспортування нафти до Гданська або в західному напрямку. Однак у польському уряді тоді заявили, що не впевнені у перспективах проекту. У травні та серпні 2013 Польща перевела 495 млн злотих (€120 млн) з проекту добудови Одеса-Броди на будівництво газопроводів на території країни. У міністерстві економіки Польщі тоді повідомили, що Варшава переводить кошти на інші проекти, щоб не пропала фінансова допомога Євросоюзу на енергетичну безпеку країни.