«США та Франція втілюють два полюси, між якими коливається ліберальна демократія. З одного боку, є велика частка моральності, в тому числі й релігійної. З іншого боку, на іншому полюсі – ці моральні дебати нейтралізуються досягненням політичного консенсусу», – сказав Рено.
В той же час він підкреслив, наскільки по-різному у Франції та США постало питання легалізації одностатевих шлюбів.
Політолог вказав, що президент США Барак Обама під час виборчої кампанії сприяв просуванню гомосексуальних шлюбів, і був підтриманий більшістю виборців.
«В той час як у Франції навпаки – інституції, які виступали за дозвіл одностатевих шлюбів, отримали досить глибокий та неочікуваний супротив. І ми мали враження, що вся Франція повстала проти цього» – наголосив Рено.
На його переконання, це можна пояснити тим, що в США був зроблений акцент на рівні права – через юридичні, конституційні аспекти, а шлюб розглядався як певний контракт між особистостями. Натомість, у Франції шлюб залишається чимось більшим, аніж контракт, попри те, що країна раніше погодилась і на дозвіл абортів та контрацептивів.
«Політизація моральних питань, які видавались трохи відсунутими на задній план, знову повстала дуже диво. Ми побачили їх важливу роль в сучасному житті», – додав він.
«У Франції на сьогоднішній день навіть у консервативній католицькій думці є великі симпатії до Росії і до Путіна, завдяки тому, що він протистоїть гомосексуальним шлюбам», – додав Рено.
Як відомо, у травні президент Франції Франсуа Олланд підписав закон про одностатеві шлюби, що зокрема дозволяє таким парам усиновлювати дітей.
В той же час у червні Держдума РФ заборонила усиновлення російських дітей одностатевими сім'ями, а також особами з країн, де такі шлюби дозволені.
Окрім того в Росії ухвалили закон, який має на меті захистити дітей від пропаганди гомосексуалізму, що передбачає штрафи. За пропаганду нетрадиційних сексуальних відносин серед дітей вважають поширення інформації, яка спрямована на «формування в дітей нетрадиційних сексуальних настанов, привабливості таких відносин, спотвореного уявлення про соціальну рівноцінність традиційних і нетрадиційних відносин», а також «нав'язування інформації, яка викликає інтерес до таких відносин».