Політконцерт Жадана і Собак та «клонований» мер. Як на Харківщині триває виборча агітація

Політика
8 Жовтня 2020, 16:03

Під завершення реєстрації кандидатів, у Харківській області та місті про себе заявила ще одна партія, яку очолив ексочільник обласної держадміністрації Ігор Балута. Він йде на вибори під першим номером списку партії «Акцент» до обласної ради. Сам Балута каже, що ухвалив рішення про висунення через загрозу антиукраїнського реваншу на Харківщині.

Саму партію оформлено на Інну Богословську. Вона відома представниця Партії регіонів у парламенті шостого скликання. Реєстрація списку партії відбулася не без проблем: спочатку було подано неправильні документи з порушенням гендерних квот, потім був конфлікт з представником Харківської обласної ТВК. В решті-решт їх зареєстрували та «Акцент» вже розпочав свою рекламну кампанію.

Під час нинішньої кампанії, як і на всіх попередніх, використовують відому схему реєстрації двійників на виборах. В Ізюмі, де відома мер-старожил Галина Мінаєва буде змагатися за право ще однієї каденції, намагалися зареєструвати кандидатку з таким самим прізвищем. Розрахунок простий: людина, яка неуважно читатиме ініціали або попросту не знає ім’я кандидата помилково проголосує за Людмилу Мінаєву замість Галини. Конкретно в цьому випадку схема не пройшла, адже фейкова кандидатка внесла заставу, але не підготувала всього пакету документів. Її не зареєстрували, а поліція відкрила кримінальне провадження за перешкоджання здійснення виборчого права. Людмилі Мінаєвій загрожує до трьох років позбавлення волі. 

Стосовно інших деталей передвиборчої боротьби, то поки що все достатньо типово. В багатьох містах області проводять агітацію й час від часу порушують національне законодавство або ведуть нечесну гру. Наприклад, у Чугуєві після висунення в мери кандидата від ОПЗЖ Руслана Овчаренка, в кафе його родичів прийшли силовики з обшуками. Пізніше обшуки провели також і в будинку самого Овчаренка. Це нагадує доволі типову схему залякування конкурентів, незалежно від того, яку партію він представляє.

Активно використовують традиційні методи агітації у вигляді рекламних бордів або палаток. Або ж чіпляють на машини причепи з все тією ж агітацією, яка за встановленим маршрутом їздить містом.

Агітація в Ізюмі. Джерело: громадянська мережа ОПОРА

Також у фейсбуці існує тренд, коли партії, бажаючи зекономити на таргетованій рекламі, розміщують в групах міст або селищ своїх кандидатів. В таких групах робити дописи може кожен, от вони й «знайомлять» авдиторію зі своїми висуванцями за безцінь.

Майже кожна партія роздає друковані матеріали в людних місцях області, це можуть бути газети, буклети або календарі з символікою партій.

Джерело: громадянська мережа ОПОРА

В невеличкому містечку Валки відбувся форум «За Валківщину», на якому проводилася агітація в місці, де це заборонено законом. Форум відбувся у районному будинку культури «Іскра», що за формою власності є державним або комунальним. За законом, там не можна проводити агітацію. На сцені була символіка партії «слуг», а також члени команди кандидата у мери. Про це повідомив координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Харківській області Микола Зінченко. Фактично кожна кампанія в Україні має такі порушення, але нажаль з роками ситуація не змінюється. Часто в містах області зупинки громадського транспорту або лікарні визначають, як місця для агітації. В лікарнях Харківщини дуже часто можна побачити рекламу Кернеса «Успішний Харків». Продовжується також «гуманітарна допомога» з символікою партій або кандидатів.

Фактом також була участь пані Світличної разом з мером Лозової Сергієм Зеленським у відкритті мотузкового парку, який обійшовся бюджету в 1,1 млн гривень. Світлична та члени її команди активно піарилися на відкритті, а на сайті міськради видно також фірмову символіку партії. Це є одним з найулюбленіших видів політичного піару серед українських політиків. Писати «за сприяння» або «за нашої допомоги» або «як ми й обіцяли» – це форма, коли відкриття об’єкту приписують в свої досягнення.

В Дергачах 3 жовтня відбувся концерт гурту «Жадан і собаки», якому сприяла команда Європейської солідарності Харківщини. Такі випадки також не поодинокі у Харкові, рідше їх можна побачити в області.

Джерело: Європейська солідарність Харківщина

Загалом виборча кампанія проходить більш-менш спокійно, раніше були повідомлення, що Харківській області не вистачало скриньок для голосування, але ЦВК вже вирішило проблему і голосування має пройти без дефіциту. Прокинулись також під завісу реєстрації й представники партії «Голос», але вони не висунули своїх кандидатів в містах та селах області через брак коштів. За словами голови партії, їхню кампанію спонсорує цілком і повністю місцевий бізнес й самі кандидати. Тому партія зосередиться виключно на Харкові, щоб сконцентрувати ресурс.