Подих міста у візуальних ефектах Bouquet Kyiv Stage

Культура
25 Серпня 2020, 16:21

Третій фестиваль високого мистецтва Bouquet Kyiv Stage розпочався 20 серпня в Києві. Організований Домом «Майстер Клас», він триватиме по 25 серпня у саду «Софії Київської». 

 

Тема, яка цього року об'єднує різні жанри мистецтва в єдиному просторі, – «Місто майстрів». А меседж Bouquet Kyiv Stage 2020, який виник під час карантину, – «Життя триває!».

 

Загалом на фестивалі провели близько 40 подій, більшість з яких транслювалися онлайн. Окрім музики, театру, літературних читань і дискусій, інтерактивних дитячих програм і циклу бесід під ясенем, велику  увагу тут приділено візуальному контенту.

 

Виставка «Місто людей: графіка шістдесятників»

 

Один із центральних заходів – виставка «Місто людей: графіка шістдесятників», де були показані роботи Олександра Дубовика, Олександра Левича, Олексія Захарчука, Михайла Вайнштейна, Віктора Зарецького та Алли Горської. Більшість робіт раніше не виставлялися на широкий загал, отже, це було приємним сюрпризом для глядачів..

 

Основна філософія виставки – дати відповідь на питання, чим було місто для покоління, яке жило і творило у шістдесятих минулого століття. І чим ці митці були для Києві – як тоді, так і зараз?

 

 

Ми звично уявляємо Київ шістдесятих таким, яким зберегли його для нас художники. Але чим було місто для покоління, яке нині прийнято називати шістдесятниками? І чим це покоління стало для міста, тоді і сьогодні?

 

Роботи авторів дуже різні за манерою та стилем, але міські епізоди, передані в цих картинах, підсилюють та підкреслюють образ Києва 60-річної давнини. І кожен, хто або жив у той час, або знайомий із радянським кінематографом, легко впізнає Місто і Людину шістдесятих, які викристалізувалися у візуальному мистецтві.

 

Виставка Олександра Дубовика «Спогад про майбутнє»

 

Один із найвідоміших шістдесятників, знаний в усьому світі художник Олександр Дубовик, автор символу фестивалю – букету, представив  виставку під назвою «Спогад про майбутнє». Слава про українського художника лунає на весь світ: відомий французький критик Жан-Клод Маркаде вважає, що аналогів творчості Дубовика у світовому мистецтві другої чверті ХХ століття немає, адже у його роботах гармонійно поєднується і співіснує символізм, абстракція та понадреальне.

 

Сам Олександр Дубовик зізнається, що він уперше виставляє свої старі роботи й ,це має особливий сенс.

 

 

«“Спогади про майбутнє” – це не просто гра в парадокси або спосіб розважити публіку. Питання про майбутнє дуже складне. Зараз проводяться вражаючі експерименти, які доводять, що майбутнє на рівні часток впливає на нас і змінює теперішнє. Загалом мистецтво живе поза часом – воно про ті самі речі, впродовж століть. І ця ідея позачасовості, загальнолюдські цінності, надії, плани і страхи – втілені у моїх роботах», – розповідає Олександр.

 

Художник підкреслює, що символ фестивалю – Білий Букет, який митець використовує у своїх роботах, – це потужний зашифрований знак, що уособлює зв’язок часів та всього людства.

 

«Моя символіка не стосується особистостей, статі, релігії. Цей погляд на світ як на місце чогось міцного, ґрунтовного. Того, що є центральним у світі людини. Символ потужний, який поєднує знання та весь людський шлях», – розповідає Олександр Дубовик в інтерв’ю виданню KyivDaily.

 

У таємниці довго тримав особливості своєї інсталяції літературно-меморіальний музей Міхаїла Булгакова. За словами директорки музею Людмили Губіанурі, їм вдалося знайти яскравий художній образ, щоб втілити в життя головну ідею – міцний взаємозв’язок між Булгаковим і Києвом – «Альма-матер Міхаїла Булгакова».

 

«Булгаков прожив недовге життя, і найбільша його частина припала саме на Київ. Коли він покинув столицю, то був уже сформованою особистістю. Тут сформувалися смаки письменника – у музиці, літературі, театрі. Зараз ім’я Булгакова прославляє Київ, адже за кордоном він добре відомий, і столиця асоціюється з ім’ям художника. Але свого часу саме Київ зробив Булгакова, мав на нього найбільший вплив. Київський всесвіт став фундаментом його художнього світу. Київ – це його “альма-матер” – матір-годувальниця, або, якщо хочете, “батько-годувальник”. Він мав на нього вирішальний вплив. Про це і є наша інсталяція. І мені здається, ми знайшли цікавий художній образ, через що це показати», – зазначила Людмила Губіанурі.

 

 

Виставка скульптур «Тіні»

 

Гончарна майстерня GORN представила на фестивалі виставку скульптур, виконаних із глини з додаванням міді, під назвою «Тіні». Продюсер Богдан Кривошея та автор ідеї, художник-кераміст Юрій Мирько розповіли про цю виставку.

 

 

«Це перший наш творчий проєкт разом, де ми представили виставку скульптур. Назва проєкту “Тіні”, й він –  про ілюзорне світосприйняття людини. Про різні психоемоційні стани, які переживають люди. Ці емоції висловлюються через тілесне втілення», – говорить Богдан.

 

«Через силуети я намагався спіймати, зафіксувати стан людини, як цей стан відображається у тілесній поведінці. Є мова жестів, а є мова тіла, і вона зазвичай легко “зчитується”. Але недарма ми говоримо про ілюзорне світосприйняття людини: не все так просто, й не всі емоції так швидко вгадуються. Бо у глядача може з’явитися одне враження, але насправді там може бути прихований інший сенс. І навіть опис легенд, які ми підготували до кожної скульптури, не завжди збігається з тим, що бачить глядач. Бо моїм завданням як митця було, щоб перед нашими скульптурами люди зупинялися, замислювалися, ставили питання»,  – додає Юрій Мирько.

 

Ознайомитися з розкладом виставок на Bouquet Kyiv Stage-2020 можна на офіційному сайті фестивалю та на сторінці у Facebook.

Позначки: