Подкасти для бізнесу: як та навіщо?

26 Квітня 2021, 15:09

З появою подкастів поїздки на роботу чи заняття стали більш стерпними. Та й під час ізоляції, яка зайняла практично більшу частину минулого року, прослуховування одного чи кількох подкастів часто давало ковток свіжого повітря та імітацію комунікації. Слухати подкасти стало нормою, коли вам нудно, ви хвилюєтесь чи просто сидите в черзі. Подкасти можуть бути заспокійливими, інформативними, освітніми, тими, що окриляють, чи просто розважальними.

 

Завдяки своїй універсальності ця форма засобів масової інформації зросла в популярності з моменту свого створення у 2005 році. Фактично на березень 2021 року у світі існувало близько 1.96 мільйонів подкастів з більш ніж 47 мільйонами епізодів. В Сполучених Штатах Америки подкасти регулярно слухає практично кожен другий. В Європі ситуація трохи інша. Так, у Великобританії регулярним прослуховуванням подкастів займається близько 18% населення. Хоча, у порівнянні з США, цифра здається не дуже значною, насправді це тисячі людей.

Беручи до уваги здатність подкастів залучати та утримувати аудиторію, не дивно, що власники бізнесу, підприємці та маркетологи прагнуть заробити на популярності цього засобу масової інформації. Шведський роздрібний продавець меблів IKEA перетворив свій щорічний величезний каталог на аудіоверсію як зручну альтернативу традиційній книзі на сотні сторінок. Каталог Ikea на 2021 рік, який є його останнім виданням, тепер являє собою майже чотиригодинний подкаст, в якому оповідач гортає кожну сторінку та описує, що на ній зображено. Ще одним прикладом глобальної компанії, яка веде свій подкаст, є один із найвідоміших у світі покер-румів – PokerStars. Кожного тижня ведучі PokerStars TV пропонують своїм слухачам залаштунковий погляд на міжнародний покер зі спеціальними гостями та шансами приєднатися до ведучих на гастролях.

Як подкастер, ви можете позиціювати себе як авторитет у певній темі чи галузі, що допоможе вам впливати на клієнтів та покупців так, щоб заохотити їх купувати ваші продукти та послуги, інвестувати у ваш бізнес або просувати вас у їхні кола знайомих. І все це можна зробити дешево, оскільки в більшості випадків створення подкасту не вимагає значних фінансових вкладень.

Для новачків подкаст – це серія аудіозаписів, доступних в Інтернеті. Подібно до теле- чи радіо-шоу, він складається з епізодів та сезонів. Слухачі можуть передплатити певні подкасти, завантажувати епізоди, коли вони стають доступними, і слухати їх, коли та де їм це зручно. Для налаштування на подкаст потрібен лише смартфон, планшет або комп’ютер.

Знайдіть свою нішу

Першим кроком є прийняття рішення про те, на чому ви б хотіли зосередитися у своєму подкасті. Потрібно знайти золоту середину та вибрати таку тему, яка буде достатньо широкою, щоб ви змогли дослідити різні аспекти, і в водночас – достатньо конкретною, щоб можна було залучити аудиторію з певним інтересом. Показуючи якісний контент, орієнтований на певну групу людей, яких він цікавить, ви знайдете свою аудиторію та почнете її збільшувати.

Оберіть свій формат

Існує багато форматів подкастів, найпоширеніші – сольні шоу, спільні шоу та інтерв’ю. Сольне шоу включає подкастера, який виступає безпосередньо перед аудиторією. Спільний подкаст найчастіше має двох ведучих, які по черзі передають мікрофон один одному. Під час інтерв’ю ви розмовляєте з гостями, що можете зробити як самостійно, так і разом із ще одним ведучим.

Визначте свій стиль

Найуспішніші подкасти надають цільовий вміст у розмовному, захватному стилі. Подкастинг – не місце для телесуфлера. Короткий огляд теми може виявитися корисним, але успішні подкастери не користуються сценаріями, оскільки в результаті отримуємо холодний текст, який не перегукується зі слухачами. Подкасти, які схожі на рекламу або нагадують лекції в університеті популярними не будуть.

Будьте справжніми. Поговоріть про те, що ви знаєте, використовуючи, по суті, ті самі слова та тон, які ви зазвичай використовуєте під час розмови з близьким другом. Успішні подкасти дозволяють слухачам познайомитися з подкастерами.

Частота має значення

Ваш вміст визначатиме частоту випуску нових серій. Однак, якщо ви намагаєтеся створити бренд чи підняти активність вашого бізнесу, розгляньте можливість запису та випуску епізодів щотижня. Щоб уникнути стресу та поспішного створення нових серій, успішні подкастери рекомендують створити кілька епізодів ще до офіційного запуску. Таким чином, ви не будете відчувати безпідставного тиску, але все одно зможете дотримуватися звичайного розкладу для своїх слухачів.

Обладнання

Для запису подкасту вам не потрібна професійна студія з дорогим обладнанням. Все, що потрібно – це ноутбук або планшет, програмне забезпечення для запису та редагування аудіо та високоякісний мікрофон для запису аудіо.

Хостинг

Після того, як ви відредагуєте звук та додасте зображення та музику для випуску подкасту, можна експортувати готовий подкаст на свій веб-сайт та на обрані вами платформи розповсюдження.

Багато початківців подкастерів вважають, що подкасти завантажуються безпосередньо в такі додатки, як, наприклад, iTunes. Однак вам потрібно створити обліковий запис із медіа-хостом, за який треба буде платити і який буде зберігати ваші аудіофайли. На додаток до розміщення ваших аудіофайлів, послуга хостингу надає статистику, маркетингові інструменти та веб-сайти подкастів, а також служить зв'язком між вами та каталогами подкастів, такими як iTunes.

Запуск та просування

Щоб привернути до себе увагу в день запуску, майте кілька епізодів в запасі, вже завершених і завантажених. Попередньо повідомте про запуск свою ділову мережу через електронну пошту та соціальні мережі. Потрібно створити аудиторію ще до офіційного запуску. Щоб підвищити шанси бути поміченим і, можливо, представленим iTunes, заохочуйте нових слухачів підписатися на ваш подкаст і залишити відгук.

Щоб отримати максимальну віддачу від свого подкасту, подумайте, як можна перепрофілювати вміст подкасту у своєму блозі та на каналах соціальних мереж. Також будьте відкритими та готовими дізнатись про потреби своїх слухачів, коригуючи свій контент відповідно. Це особливо важливо, якщо ваші слухачі є поточними або потенційними клієнтами.

Якщо ви все ще сумніваєтесь, чи варто витрачати свій час на створення подкасту, розгляньте численні переваги безпосередньої розмови з поточними та потенційними клієнтами та покупцями.

Подкастинг дозволяє налагодити стосунки зі своєю аудиторією, що може відкрити двері для нових можливостей.

читати ще