Перевізники насторожено сприймють ініціативу уряду, яка передбачає оновлення міського транспорту технікою вітчизняного виробництва( або зі ступенем локалізації виробництва не менше 80%).
«Тут повинна бути дуже тонка політика: державі потрібно надати можливість використовувати й іноземні, й вітчизняні транспортні одиниці. Тому що якщо у нашого товаровиробника буде відсутня конкуренція, тоді це вплине на якість продукції, на її ціну», – вважає Валентин Демчук.
За його словами, останні роки в Україні практикувалось закупівля і використання іноземного транспорту, який уже був у вжитку.
«Так, ми частіше закупляли уживаний транспорт у Європі, і ми вже знали, що від нього очікувати, – коментує Демчук. – Беушні автівки Mercedes набагато кращі, ніж нові «Богдан» українського виробництва. Наш працюватиме без проблем два роки, а іноземний – ще десять».
Кращу якість іноземного транспорту відзначає і Олег Пінєгін, голова осередку Дніпропетровської обласної організації «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників», проте нову держпрограму підтримує.
«Практика закупівлі уживаного транспорту прижилася в Україні. Однак дуже дорого коштує процедура розмитнення, особливо якщо йдеться про новий іноземний транспорт. Через високу ціну у банках на них дуже складно взяти кредити», – вважає Пінєгін.
Окрім того, за словами Пінєгіна, українські виробники готові робити знижки для закупівель.
«Ми отримуємо пільги на партії автобусів від Іллічевського заводу автомобільних агрегаторів, адже закуповуємо дешевше. Якщо базова модель коштує 380 тисяч грн., то вони знижують ціну до 350 тисяч грн.», – повідомляє Пінєгін.
Нагадаємо, у грудні 2012 року Львів закупив старі тролейбуси у 13 разів дешевше від ЛАЗівських.