За його словами, постраждалі пасажири об’єдналися і вже підготували судовий позов до залізничників з вимогами моральної та матеріальної компенсації.
Щербатюк наголошує, що держава порушила не тільки права громадян на вільне пересування, а й не забезпечила захисту прав постраждалих пасажирів.
Адже нинішні правила перевезень в Україні не передбачають надання компенсацій у разі запізнення потягів, нагадав він.
"Люди ж не просто так подорожують. Через те, що Hyundai кілька годин простояв у полі, одні запізнилися на літак, інші – на операцію, на важливу зустріч", – заявив він.
У свою чергу лідер харківської вільної профспілки залізничників Олександр Абросимов розповів, що уся система української залізниці за півтори роки була перебудована, аби окупити Hyundai. Так, по всій Україні скасували кілька десятків нічних і денних потягів, кілька сотень залізничників залишилися без роботи, а пасажири – без можливості їздити у дешевших плацкартних вагонах.
На думку експертів, відповідати за те, як були витрачені бюджетні кошти, за неякісні й небезпечні перевезення має керівництво міністерства інфраструктури, яке донедавна очолював один з близьких соратників чинного президента Борис Колесніков, а також підприємств "Укрзалізниці".
На думку представників громадськості, "справа Hyundai" вже давно мала б стати предметом розгляду парламенту, а також ретельної перевірки з боку правоохоронних органів та контрольно-ревізійного управління. Проте досі жодного чиновника, причетного до закупівлі Hyundai, не притягли до відповідальності.
Нагадаємо, перед українцями вже публічно вибачилися південнокорейці. На офіційному сайті "Укрзалізниці" компанія Hyundai Corporation нагадує, що виконувала замовлення в короткі строки, і обіцяє разом з українськими фахівцями усунути всі недоліки.
Одразу за корейцями свої вибачення приніс і екс-міністр інфраструктури Колесніков, але лише в інтерв’ю виданню "Комсомольская правда в Украине".
Після того, як справа набула широкого суспільного розголосу, президент Віктор Янукович також розкритикував рішення про закупівлю іноземних швидкісних електропоїздів.