58% виборців України негативно ставляться до «подарунків» з боку кандидатів, зокрема у вигляді продуктових наборів, ліків тощо. Такі дані оприлюднили соціологи фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва за підсумками опитування громадської думки.
58% вважають такі акції не допомогою, а підкупом, і категорично відмовляються голосувати за таких кандидатів.
У регіональному розрізі найбільш категорично не сприймають подібних «подарунків» на Заході (72%), а найменш негативно до них ставляться на Донбасі (35%).
Водночас 6% громадян позитивно сприймають такий спосіб агітації та «готові й «подарунки» взяти, й за цих кандидатів проголосувати». Кожен п’ятий виборець Донбасу дотримується такої позиції.
«Цікаву позицію зайняли 29% населення: «подарунки» взяти, а голосувати по-своєму», – зазначили також соціологи.
Також виборці повідомили про своє ставлення до намагань купити голоси на виборах.
За результатами опитування, категоричне «ні» підкупу висловили 74% населення, а 13,5% готові так чи інакше продати свій голос (2% – «за кого завгодно і за будь-які гроші», 4,5% – «якщо буде влаштовувати сума» і ще 7% готові взяти гроші «від свого» кандидата»).
«Найбільш схильні до продажу свого голосу виявилися жителі Східного регіону, де 21% виборців так чи інакше готові взяти гроші від кандидатів», – йдеться у тексті.
Як повідомлялося, дві соціологічні компанії оприлюднили рейтинги партій перед місцевими виборами.