Гриневич наголосила, що сьогодні в Україні якість освіти залежить від можливостей батьків.
«У школах, де батьки мають більше грошей – там краща якість освіти. А де ні – там тече дах, холодно, немає сучасних посібників, гірша якість навчання і менше шансів належно підготуватися до продовження своєї освіти», – розповіла народний депутат.
На її думку, причина освітньої нерівності полягає у недостатньому забезпеченні шкіл державою. Незважаючи на те, що держава гарантує загальну середню освіту, щороку більшу долю витрат на утримання шкіл держава перекладає на батьків. Так, лише за офіційними даними 2011 року домогосподарства витратили на середню освіту 16,7 млрд. грн.
Читайте також Експерт: обсяг тіньових грошей у сфері освіти сягає $4 млрд на рік
«І це не всі неофіційні внески, які батьки змушені вкладати в «безкоштовну» освіту», – підкреслила Гриневич.
Вона наголосила, що про нерівність в освіті свідчать і результати зовнішнього незалежного оцінювання.
«Частка випускників міських шкіл, які отримують високі бали ЗНО, у два-три рази вища, ніж частка випускників сільських шкіл. І навпаки, сільські випускники переважають у нижчих діапазонах результатів ЗНО. Високі результати з англійської мови отримує в 3,5 разів більша частка випускників міських, ніж сільських шкіл», – зауважила опозиціонерка.
«Якщо взяти різне соціальне походження батьків, зокрема, рівень їхньої освіти, то картина схожа. Результати соціологічних досліджень свідчать, що шанси отримати вищу освіту для дітей, чиї батьки мають низький рівень освіти, порівняно з однолітками, чиї батьки самі мають повну вищу освіту, відрізняються в сотні разів», – додала голова комітету.
Вона також підкреслила, що розрив у якості освіти, яку отримують діти з різних соціальних груп, постійно зростає.
«Освіта замість того, щоб долати бідність, відтворює її. Ключовою метою нового законодавства про освіту має бути перетворення середньої освіти з чинника соціальної нерівності на чинник соціального просування кожного громадянина», – наголосила Гриневич.
Читайте також: Ерзац-освіта. Яких змін потребує українська школа