12 листопада генеральний директор "Ромпетрол Україна" ("дочки" румунської Rompetrol) Андрій Кузьменко заявив, що з 1 листопада нафтопродукти, імпортовані його компанією, не можуть пройти митне оформлення, пише "КоммерсантЪ-Украина".
"Наша компанія своєчасно перевела на рахунки Держмитниці передплату за розмитнення і податки. Митники виявили бажання зробити відбір проб для підтвердження якості бензину, але з невідомих причин не роблять цього і не приймають декларації, затягуючи процес митного оформлення палива", – заявив Кузьменко.
За його словами, на Херсонській нафтобазі сталося затоварення бензинами. Зокрема, там знаходиться 10 тис. т бензину А-95 виробництва НПЗ Petromidia, які досі не оформлені. "У найближчі дні в Україну надійдуть ще два танкери з нафтопродуктами сумарним обсягом понад 20 тис. т, які нікуди зливати. Зрив графіка оптових поставок бензину і дизельного пального з Румунії може дестабілізувати роботу низки операторів українського роздрібу", – прогнозує Кузьменко.
Прес-служба Держмитслужба спростовує його слова. За даними відомства, зараз державна лабораторія перевіряє паливо Rompetrol щодо правильного декларування. "Декларацію у них взяли 7 листопада, зразки відібрано, йдуть дослідження", – заявили у прес-службі.
Втім, за інформацією видання, проблеми з розмитненням виникли і в інших компаній – Socar Energy Ukraine, КЛО та "Галнафтогаз" (мережа АЗС ОККО). Офіційно їх представники ситуацію не коментують. Але джерело у "Галнафтогазі" повідомило, що йдеться про невелику партії нафтопродуктів, розмитнення якої затримано на тиждень, тоді як зазвичай паливо оформляється протягом двох-трьох днів. "Із сотні імпортерів не менше половини зараз відчувають проблеми, тільки ніхто особливо не схильний говорити на цю тему, вважаючи за краще вирішувати ці складності індивідуально і без скандалів", – пояснив директор роздрібної компанії з торгівлі нафтопродуктами "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян.
Джерело в Міненерго пов'язує дії митниці з проблемами з наповненням держбюджету. "Виходячи з інформації, яку нафтотрейдери одержують від митниці, від відомства зажадали різко збільшити обсяг митних надходжень. І у відомстві чіпляються за кожну можливість, що дозволяє оформити вантажі за більш високою ціною, щоб отримати більший ПДВ, а також за схемами, що дає можливість відшкодовувати податок на додану вартість як можна пізніше ", – пояснив співрозмовник видання.
За даними консалтингової компанії "А-95", через проблеми з розмитненням ціни на бензин Аі-95 у Херсонській, Миколаївській, Одеській та Запорізькій областях з 1 листопада зросли в середньому з 11,01 до 11,19 копійок за літр. "Нафтобізнесу передбачає швидку оборотність значних коштів, причому трейдери працюють в основному із залученням кредитів. Кредитні ставки і так останнім часом рекордно зросли, що в комплексі із затримками на митниці змусить імпортерів підвищувати ціни на свій продукт", – говорить гендиректор компанії "А- 95 "Сергій Куюн. За даними НБУ, середня процентна ставка за банківськими кредитами в Україні з 1 жовтня по 12 листопада зросла з 13,6% до 23,4%.
Як повідомлялось, з 19 по 23 жовтня Держмитниця призупинила оформлення імпортних бензинів. Тоді з цією проблемою зіткнулися ОККО, WOG, "Паралель", "Асі-ойл", КЛО та інші великі постачальники палива. Через деякий час митниця відновила оформлення, але тільки за попередніми деклараціями. Подібна схема створює певні труднощі для імпортерів нафтопродуктів в частині відшкодування ПДВ.